To tylko jedna z 20 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Plan wykładu 1. Wprowadzenie 2. Funkcje promocji JST 3. Korzyści wynikające z prowadzenia promocji JST 4. Proces i plan promocji jednostki samorządu terytorialnego (JST) Program promocji 5. Charakterystyka elementów planu promocji JST 1. Cele promocji JST 2. Przedmioty promocji 3. Adresacji promocji 4. Instrumenty i środki promocji 5. BudŜet promocji 6. Kontrola promocji Bibliografia: Czornik M., Promocja miasta . Wyd. Uczelniane AE Katowice 1998, Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2006 dr Krzysztof Piotr Wojdacki dr Krzysztof Piotr Wojdacki 4 5 Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych Koncepcja 7P Marketing - mix Promocja JST • Podstawowa oferta usługowa Całokształt działań związanych z • Usługi dodatkowe • Usługi posprzedaŜowe • Marka • Placówki usługowe komunikowaniem się JST z otoczeniem, Produkt Dystrybucja • Jakość • Kanały dystrybucji • Serwis obejmujący: • Gwarancja Docelowy • SprzedaŜ osobista • Formuła ustalania ceny rynek • Reklama • RóŜnicowanie poziomu cen Cena informowanie o mieście (regionie), działania • Propaganda gospodarcza Promocja • Cena jako zachęta • Promocja dodatkowa • Sponsoring Personel Świadectwo materialne przekonywanie o jego atrakcyjności, • Personel bezpośrednio • Materialne elementy otoczenia • obsługujący nabywców • UŜytkowane dobra materialne • Obsługa zaplecza Proces świadczenia usługi skłanianie do nabycia lub konsumpcji • Wzajemne kontakty • personel-nabywca • Technologia świadczenia usługi • Wydajność pracy subproduktów terytorialnych, w tym usług • Organizacja procesu świadczenia usługi publicznych dr Krzysztof Piotr Wojdacki 7 Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych Funkcje promocji JST Funkcje promocji JST • konkurencyjne – kształtowanie „aktywów marketingowych”, wykorzystywanych w rywalizacji między JST, mającej na celu np. • integracyjne – tworzenie silniejszych więzi wyprzedzenie innych JST w dostępie do wśród społeczności lokalnej, funduszy pomocowych, stworzenie zachęt do • pobudzające – kreowanie określonych, wzrostu przyjazdowego ruchu turystycznego pozytywnych postaw wobec gminy i jej polityki, poprzez lansowanie agro- czy ekoturystyki wypoczynkowej itp. dr Krzysztof Piotr Wojdacki dr Krzysztof Piotr Wojdacki
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)