Kolejowe układy transportowe - opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 966
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kolejowe układy transportowe - opracowanie - strona 1 Kolejowe układy transportowe - opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Kutr 1
przyjmujesz ze początek rozjazdu 1 jest początkiem układu współrzędnych czyli:
x1=0
y1=0
wiec (np. dla Roz. zwycz.. 1:9)
x2= 16,615+4,5*9+16,615
y2= -4,5
Daje jeszcze inny układ z katem alfa lub 2alfa
przyjmujesz ze początek rozjazdu 1 jest początkiem układu współrzędnych czyli:
x1=0
y1=0
wiec (np. dla Roz. zwycz.. 1:9)
x2= x1+16,615 + cos(alfa)*(16,615+w)
y2= y1+sin(alfa)*(16,615+w)
gdzie w=Vmax/6 czyli tu akurat 40/6
Podstawowy skok warstwicy - 2,5 m
Zerowy punkt niwelety - jest to taki punkt w którym rzędna niwelety i rzędna terenu są takie same, czyli różnica wysokości między nimi jest równa zero.
Kąt zwrotu trasy Pochylenie miarodajne - jest to pochylenie po którym może poruszać się pociąg o ustalonej masie z założoną prędkościa
Rodzaje esowania + rysunki
- dwa łuki o R=4000m
-dwa łuki + wstawka prosta
-4 krzywe przejsciowe
Łuk pionowy - zaokrąglenie niwelety
Łuk poziomy - zaokrąglenie zwrotu trasy
Niweleta - projektowana oś toru
Czym się różni rozjazd zwyczajny 1:9 od 1:18,8 - prędkościa po torze zwrotnym, promieniem łuku oraz skosem
Sposoby trasowania linii - swobodny (pochylenie nie przekracza pochylenia miarodajnego) i utrudniony (przekracza pochylenie miarodajne)
Wstawka Prosta - w=Vmax/6 lub w=Vmax/2,5 (to zalezy czy przy liczeniu wstawek w rozjazdach czy wstawek w besowaniu)
Pokazuje czasem przytwierdzenie sprężyste SB3
Co to warstwica/poziomica ?
1
2
2
1
alfa = arctan(b/a)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz