Wstawka prosta - odcinek toru prostego umieszczony w drogach zwrotnicowych w celu uspokojenia ruchu taboru przechodzącego przez rozjazdy i łuki. Umieszcza się je:
- między rozjazdami
- między rozjazdami a początkami łuków kołowych lub początkami krzywych przejściowych
- między początkami łuków kołowych odwrotnych bez krzywych przejściowych
Długości wstawek prostych:
- tory główne zasadnicze w≥15m
- tory główne dodatkowe w≥10m
- tory boczne w≥6m
Wstawki prostej nie trzeba stosować, gdy:
- dwa rozjazdy o tym samym typie szyn i promieniu sąsiadują ze sobą początkami, a tory zwrotne rozjazdów tworzą łuk ciągły, a także gdy tor w łuku o tym samym promieniu co promień rozjazdu i szyn tego samego typu sąsiaduje z początkiem rozjazdu - gdy początek rozjazdu o tym samym kierunku zwrotu, typie szyn i promieniu układa się za końcem w torze zwrotnym rozjazdu o krzyżownicy łukowej, a więc tory zwrotne obu rozjazdów tworzą łuk ciągły, a także gdy tor w łuku o tym samym promieniu co promień rozjazdu i szyn tego samego typu sąsiaduje z końcem w torze zwrotnym rozjazdu o krzyżownicy łukowej.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)