Kładka kratownicowa Traversina - z uwagi na swą nietypową formę i lokalizację musiała być budowana w niekonwencjonalny sposób. Kratownica była składana na placu odległym o 500 m od miejsca lokalizacji mostu. Najpierw zmontowano pas górny na rusztowaniach. Potem od spodu zamontowano elementy trójkątne (ramy pełniące rolę stężeń poprzecznych) i wykonane ze stalowych prętów krzyżulce. Należy zaznaczyć, że tolerancja długości tych elementów wynosiła ± 5 mm. Podczas montażu ważono poszczególne elementy konstrukcji. Na końcu zamontowano liny stalowe.
Po zmontowaniu kratownicy usunięto rusztowania z wyjątkiem skrajnych wież i zabezpieczono ją przed wilgocią i zważono wykorzystując do tego dźwig. Konstrukcję zawieszono na linach o długości 60 m i przetransportowano helikopterem osadzając ją bezpośrednio na przyczółkach, przy czym asekuracją były liny zawieszone na końcach kratownicy.
Mniejszym helikopterem dostarczono na budowę poprzeczni cc pomostu i pionowe zastrzały i zmontowano je na miejscu. Dwie drabiny, wiszące po każdej stronie trójkąta służyły za rusztowanie. Na końcu zmontowano od góry elementy pomostu oraz poręcze. Panele poręczowe sklejono z pionowymi zastrzałami, aby usztywnić połączenia między elementami poręczy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)