Kim jest nauczyciel w odróżnieniu od pozostałych elementów
środowiska wychowania
*Nauczyciel:
Powinien inicjować bogate interakcje z uczniami i między nimi (a nie
skłaniać do pracy indywidualnej).
Pomóc uczniom w krytycznym postrzeganiu rzeczywistości, w
odkrywaniu, analizowaniu i interpretowaniu pojęć i znaczeń.
To „pracownik naukowy ciągle testujący hipotezy”.
To nie ktoś kto tylko przekazuje wiedzę, ale także diagnostyk,
specjalista w zakresie pomocy naukowych, konsultant trener, ekspert.
Pokazuje uczniom, ze każdy uczestnik procesu uczenia się (wraz z
nim) jest aktywnym uczniem i nikt nie zna wszystkich odpowiedzi na
wszystkie nurtujące pytania.
Jego strategie to: jasne przedstawienie celów lekcji, ścisłe określenie
zakresu nauki, umieszczenie uczniów w grupach pracy, udzielanie
pomocy, odpowiadanie na pytania, dbanie o poszerzenie umiejętności
podtrzymywania kontaktów interpersonalnych przez uczniów, ocenianie
osiągnięć uczniów (jakie SA wzajemne kontakty uczniów w grupie).
Powinien tworzyć środowisko wychowawcze – tu jest miejsce na
wolność i dyscyplinę
To ktoś kto kształci giętkość w myśleniu ze szczególnym zwróceniem
uwagi na twórczość.
To ktoś, kto musi mieć akceptację i zaufanie ze strony ucznia i ktoś, kto
empatycznie rozumie reakcje swoich uczniów wobec prób uczenia się.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)