To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Jakość Biznes Planu
Jakość Biznes Planu zależy od tego czy:
nawiązuje do analizy strategicznej,
zawiera jej elementy.
W ocenie Biznes Planu (jako propozycji) pierwszym kryterium jakości jest jego zgodność z planem strategicznym przedsiębiorstwa.
Jeśli przedsiębiorstwo nie opracowało planu strategicznego przedsiębiorstwa wówczas Biznes Plan winien zawierać elementy tego planu.
Brak Planu Strategicznego przedsiębiorstwa utrudnia:
ocenę działalności przedsiębiorstwa,
poważnie zmniejsza wartość Biznes Planu gdyż pozbawia go istotnych punków odniesienia dla formułowania zadań jak i dla przyjmowanych założeń,
oraz wpływa też niekorzystnie na możliwość zapewnienia wewnętrznej spójności Biznes Planu.
Biznes Plan jest propozycją nowych rozwiązań w zmniejszającej się rzeczywistości wspartą wynikami pogłębionej analizy zachodzących jak i przewidywanych w najbliższych kilku latach zmian w otoczeniu strategicznym przedsiębiorstwa.
Rynek a Biznes Plan
Biznes Plan opiera się o analizę wskazującą na potrzeby rynku.
Określa:
cele,
środki,
sposoby.
Zaspokojenia potrzeb rynku z jednoczesnym zapewnieniem efektywności całego przedsięwzięcia.
UWAGA ISTOTNA !
Można postawić tezę, że Biznes Plan jest planem takiego dostosowania środków będących w dyspozycji przedsiębiorstwa do potrzeb i szans rynkowych, który zapewnia osiągnięcie sukcesu rynkowego i finansowego.
Zadaniem Biznes Planu jest:
zwiększenie zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa
uzyskanie wysokiej wieloletniej stopy zysku przedsiębiorstwa
W warunkach ostrej i intensywnej (dzięki liberalizacji handlu zagranicznego) konkurencji, przedsiębiorstwo powinno myśleć nie tylko o przetrwaniu ale w aktywny sposób kształtować swoją przyszłość poprzez m.in. przewidywanie tendencji rozwojowych w gospodarce i w sektorze, w którym działa.
Konstruując Biznes Plan w oparciu o:
analizę zmieniających się potrzeb klienta,
oferowanie mu nowych produktów,
lepszej ich jakości,
dodatkowych usług i możliwości ich zastosowań.
przedsiębiorstwo jest w stanie aktywnie oddziaływać na potrzeby klienta oraz na sam produkt.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)