Analiza otoczenia strategicznego przedsiębiorstwa - wykład

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 553
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza otoczenia strategicznego przedsiębiorstwa - wykład - strona 1 Analiza otoczenia strategicznego przedsiębiorstwa - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Analiza otoczenia strategicznego przedsiębiorstwa
Analiza otoczenia strategicznego przedsiębiorstwa dotyczy:
perspektyw rozwojowych i celów strategicznych przedsiębiorstwa;
oceny możliwości i zagrożeń jakie niosą zmiany systemowe, technologiczne, demograficzne, ekonomiczne z punktu widzenia przedsiębiorstwa; wpływu zmian warunków konkurencji oraz jakie otwierają się możliwości zmiany pozycji i zwiększenia zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa;
jaka domena rynkowa otwiera przed przedsiębiorstwem największe możliwości osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, określenia na czym polega przewaga i jak ją osiągnąć wykorzystując posiadane i dostępne zasoby materialne i niematerialne.
Analiza rynku i konkurencji
Dobry biznes plan musi uwzględniać potrzeby i wymagania klienta;
po ich rozpoznaniu należy zastanowić się jak wytworzyć i dostarczyć na rynek konkurencyjny produkt; wynik finansowy oraz rentowność przedsięwzięcia w dużej mierze zależą od dostosowania produkcji do potrzeb i uzyskania przewagi konkurencyjnej, a w konsekwencji wielkości sprzedaży;
kierunki rozwoju, nowe możliwości oraz zagrożenia wynikają ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa; biznes plan jest więc wyborem kierunków działania mających dostosować przedsiębiorstwo do nowych warunków i możliwości rozwojowych;
ważną częścią składową każdej analizy rynku jest określenie:
pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa;
jego konkurencyjności;
zdolności konkurencyjnej.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz