To tylko jedna z 30 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ISTOTA MISJI Jest deklaracją celów działalności firmy, Jest deklaracją celów działalnoś w której zawiera się wyraźne określenie w której zawiera się wyraźne okreś bieżących i przyszłych operacji firmy bieżących i przyszł związanych z produktem lub rynkiem, zwią a także system przyjętych wartości a także system przyjętych wartoś i zasad oraz cechy odróżniające ją od i zasad oraz cechy odróżniające ją konkurencji. ISTOTA MISJI Deklaracja dotyczy relacji z każdym Deklaracja dotyczy relacji z każ z głównych rynków, na którym działa z głównych rynków, na którym dział firma oraz wytycza cel i kierunek, prowadzący do większej swobody prowadzący do wię w podejmowaniu decyzji na każdym w podejmowaniu decyzji na każ szczeblu działalności. szczeblu działalnoś MISJA powinna wyrażać MISJA powinna wyraża przekonania, wartości, wartoś aspiracje, strategię danej firmy. strategię Zalecenia przy budowie MISJI Adresaci MISJI MARKETINGOWEJ KLIENCI wysoka jakość usług zaufanie umiarkowane ceny PERSONEL dowody uznania system nagród bezpieczeństwo możliwość awansu POŚREDNICY solidność obowiązkowość dowody uznania wzajemność INSTYTUCJE WPŁYWOWE a) AKCJONARIUSZE b) RZĄD I INSTYTUCJE KONTROLI zysk ocena zdolności kredytowej wzrost przestrzeganie prawa i stosowanie się do zarządzeń przestrzeganie prawa solidność dobra opinia w środowisku brak niespodzianek DOSTAWCY jasno sformułowane potrzeby partnerstwo duże zamówienia terminowa zapłata POTENCJALNI PRACOWNICY liczba miejsc pracy pierwsze wrażenie uprzejme traktowanie Oczekiwania uczestników różnych rynków i podmiotów finansowo zaangażowanych w firmę. Czynniki wpływające na kształt misji: Czynniki wpływające na kształ Elementy (pytania) misji: Elementy (pytania) misji: Misja Funkcje misji: Dobra misja powinna: określać wyraźnie cel działalności firmy, wskazywać konkretne produkty oraz rynki, pomagać zweryfikować bieżące i przyszłe warianty strategiczne, być optymalnie wyważona - ani zbyt wąska, ani zbyt szeroka, wyróżniać firmę spośród innych firm tej samej branży, Dobra misja powinna: być dostatecznie szczegółowa, aby móc oddziaływać na personel firmy, być realistyczna i elastyczna, skupiać się na potrzebach klienta i ich zaspokojeniu (a nie na cechach produktu), informować o podstawowej działalności firmy, utożsamiać się z celami zbiorowymi firmy, aby można było oszacować postęp w realizacji misji, być zrozumiała dla każdego i znana wszystkim pracownikom firmy. Według A. Wedł Campbella misja powinna uwzględniać:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)