To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ISTOTA DYSTRYBUCJI Dystrybucja oznacza zorientowaną na osiąganie zysku działalność związaną z przemieszczaniem produktów z miejsc ich wytworzenia do miejsc zakupu przez finalnych nabywców.
Klient - kupuje ale nie musi konsumować
Konsument - konsumuje produkt, nie musi do kupować
Dystrybucja oznacza zorientowaną na osiąganie zysku działalność obejmującą planowanie, organizację i kontrolę sposobu rozmieszczeania gotowych produktów na rynku i zaoferowania ich do sprzedarzy.
Zadaniem dystrybucji jest dostarczenie konsumentom pożądanych przez nich produktów w odpowiadającym im czasie, miejscu i warunkach po możliwe najniższym koszcie całkowitym dystrybucji.
Dystrybucja obejmuje wszelkie czynności które są związane z pokonywaniem przestrzennych, czasowych, ilościowych i asortymentowych różnic występujących między sfera produkcji i sferą konsumpcji.
Różnice te są następstwem: odmiennej lokalizacji, miejsc wytwarzaniaproduktów i ich konsumowania
nie pokrywania się okresów produkcji i konsumpcji (artykułu sezonowe np. na święta)
różnej wielkości produkcji i konsumpcji
brak zgodności asortymentowej produkcji i konsumpcji
Struktura dystrybucji: kabały dystrybucji - rodzaje, struktura, liczba, współuczestnicy kanału, instytucje wspomagające przepływ strumieni rynkowych (np. banki, agencje reklamowe, ubezpieczeniowe) dystrybucja fizyczna (logistyka dystrybucji) - obsługa zamówień, transport, utrzymywanie magazynów i zapasów
Funkcje dystrybucji: koordynacyjna
organizacyjna
Funkcja koordynacyja obejmuje: zbieranie i przekazywanie informacji rynkowych
promocja produktów i firm
poszukiwanie i zgłaszanie ofert kupna - sprzedaży
nawiązywanie kontaktów handlowych
negocjowanie warunków umów
Przejawem realizacji tych funkcji sądecyzje co do długości, szerokości i struktury kanału oraz typu powiązań jego uczestników. Funkcja organizacyjna obejmuje: obsługe zamówień
transport
utrzymywanie magazynów
utrzymywanie zapasów (w tym przerób handlowy)
Dzięki tym czynnościom następuje fizyczny przepływ produktu od wytwórcy do nabywcy - czyli dystrybucja fizyczna. Przerób handlowy - np. Ziemniaki w siatce czy owoce podzielone juz do opakowań na miejsc (w sklepie) , nie zmienia to ich strukty czy też ser krojony na plasterki
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)