To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Internet w turystyce dr Maria Smolarek
Wykład 6
Implementacja Internetu do procesu marketingowego
Skuteczne wykorzystanie Internetu w działalności marketingowej związane jest przede wszystkim z poznaniem zwyczajów i zasad jakie w nim panują oraz sposobów korzystania z nowych instrumentów jakich on dostarcza. Firmy wprowadzają Internet do działań marketingowych ze względu na (1/2):
Kształtowanie nowoczesnego wizerunku firmy Istnienie konkurentów w sieci i potrzeba nadążania za nimi,
Oczekiwania partnerów biznesowych, Przekonanie, że działalność firmy przy wykorzystaniu Internetu będzie się rozwijała,
Możliwość pozyskania informacji o nabywcach i szerzej o rynku, Firmy wprowadzają Internet do działań marketingowych ze względu na (2/2):
Szanse na dotarcie do większej liczby nabywców,
Chęć zaistnienia na rynku zagranicznym,
Pozyskanie ofert współpracy od innych firm,
Pozyskanie opinii klientów o firmie i jej produktach,
Oczekiwania obniżki kosztów,
Ułatwienie kontaktów między pracownikami firmy
ZMIANY MODELU KOMUNIKACYJNEGO
Tradycyjny marketing wykorzystuje model komunikacyjny „jeden do wielu” W Internecie rozpowszechnione są przede wszystkim dwa modele komunikacyjne:
jeden do jednego - poczta elektroniczna z uwzględnieniem komunikatu zwrotnego (feedback),
wiele do wielu, który niesie ze sobą dwa rodzaje interaktywności: wzajemne między firmą a konsumentem oraz z samym medium. Internet ze względu na swa interaktywność umożliwia a właściwie wymusza wprowadzenie do marketingu zupełnie nowych paradygmatów
Zasada staje się, że kontakty marketer - konsument nie sa jednorazowe, lecz trwałe, a konsument przestaje być tylko biernym odbiorcą informacji ale aktywnie uczestniczy w procesie marketingowym.
Implikacje wynikające z nowego środowiska
Cechą charakterystyczna nowego cyklu marketingowego jest to, że może on być powtarzany tak często jak tylko istnieje potrzeba, a dane są aktualizowane i uzupełniane na bieżąco (nawet codziennie)
Wpływ Internetu na elementy marketingu-mixu
Produkt
Bezsprzecznie najważniejszym elementem wyróżniającym produkty oferowane na rynkach elektronicznych jest możliwość nasycenia ich wszelkiego rodzaju informacjami.
Kolejna cecha produktów oferowanych w sieci jest możliwość dostosowania oferty do wymagań klienta
Cena
Podstawowa cechą związaną z cenami produktów oferowanych w Internecie oraz generalnie na rynkach elektronicznych jest ich przejrzystość.
Kolejną cechą cen jest możliwość ich natychmiastowej indywidualizacji
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)