Instytucje w procesie wychowawczym

Nasza ocena:

3
Pobrań: 553
Wyświetleń: 1575
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Instytucje w procesie wychowawczym  - strona 1  Instytucje w procesie wychowawczym  - strona 2

Fragment notatki:

TEMAT 9: Instytucje w procesie wychowawczym
Jakie są różnice między szkołą otwartą a zamkniętą?
Różnica polega na tym, że szkoła otwarta w przeciwieństwie do szkoły zamkniętej nie stara się zawrzeć w swym obrębie wszystkich doświadczeń i czynności swych członków. Lecz zadawala się wymaganiem by każdy członek uczestniczył w jej życiu zbiorowym pewną częścią osobowości uwzględniając fakt że poza nią są inne grupy.
Wyjaśnij dlaczego społeczne odosobnienie szkoły jako grupy jest niemożliwe. Społeczne odosobnienie szkoły jako grupy społecznej jest niemożliwe, gdyż zarówno wychowankowie jak i wychowawcy wnoszą do organizacji szkolnej pierwiastki pochodzące z innych grup społecznych do których należą jako członkowie lub na wpół przynależą jako kandydaci. Każdy uczeń wnosi z sobą do życia szkolnego tradycje i zainteresowania wyrobione w nim pod wpływem rodziny i otoczenia sąsiedzkiego.
Jakie są główne założenia ideału szkoły pracy?
Szkoła pracy nazywa przez Rowida szkołą twórczą. Najważniejsze pierwiastki tego ideału to: A) zastąpienie fikcyjnych zagadnień i nieżywotnych zwrotów czynności szkolnych przez zagadnienia które w oczach dziecka będą realne oraz czynności żywotne i interesujące.
B)wprowadzenie czynnego przyswajanie doświadczeń, samorzutnie dobieranych przez dziecko w przebiegu twórczej działalności na miejsce przyswajania doświadczeń z zewnątrz
C) Ćwiczenie we współpracy społecznej
TEMAT 10: Społeczne skonstruowanie płci
Wymień i krótko opisz poziomy na jakich zachodzi upłciawianie Pierwszy dotyczy wzorów indywidualnego zachowania
Drugi to poziom indywidualny
Trzeci to instytucjonalne procesy, które prowadzą do rozwoju płciowych struktur na poziomie makro i poziomie społecznym
Czym jest płeć kulturowa?
Jest czymś przyjmowanym bez zastrzeżeń i zarazem narzuconym przez uzycie przemocy Zakładano, że jest naturalnym wyrazem biologicznej płci albo kulturową stałą, której żadna istota ludzka nie ma szans zmieniać swoim działaniem.
Wyjaśnij pojęcie drag i gender
Gender- płeć konstruowana kulturowo i społecznie
Drag- zainscenizowane przebranie wykorzystujące w przerysowany sposób akcesoria określone kulturowo jako męskie lub kobiece
Napisz co ma największy wpływ na proces socjalizacji płci.
Na proces socjalizacji płci wpływa rodzina w sposób najprawdopodobniej najtrwalszy i najgłębszy. Najbardziej intensywna jest presja jakiej doświadczamy ze strony grup rówieśniczych. Dotyczy to szczególnie chłopców. Reguły bycia młodymi mężczyznami są dużo mocniej egzekwowane. Dziewczęta również poddawane są presji. Naciski dla różnych klas są odmienne. W klasach średnich dzieci maja być tacy jak ich ojcowie (odnosić sukces na polu zawodowym), a nie jak matki ( domowy model), natomiast w klasie robotniczej dzieci mogą być lepsze od rodziców, nie jak ojcowie.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz