Instrukcja pakietu prasowego na zaliczenie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Instrukcja pakietu prasowego na zaliczenie - strona 1

Fragment notatki:

PAKIET PRASOWY - CO POWINIEN ZAWIERAĆ?
1. streszczenie tematu konferencji tak zwany press-release (komunikat prasowy)
2. notatkę problemową, przedstawiającą szersze tło zagadnienia
(backgrounder)
3. ewentualnie: ulotkę lub broszurę na temat programu/organizacji społecznej
4. ewentualnie: raport roczny z działalności organizacji
5. zdjęcia
6. spis jej uczestników (sylwetki) wraz krótkimi opisami poszczególnych osób
7. skrót wykorzystywanej na konferencji prezentacji
8. ewentualnie gadżety promocyjne opatrzone logo organizacji
9. długopis obrandowany jak teczka lub chociaż w tym samym kolorze
10. Kartki
Konferencje prasowe organizowane są po to, by zaprezentować informacje rzeczywiście ważne.
Dziennikarze szukają wiadomości:
1. niezwykłych,
2. zróżnicowanych,
3. kontrowersyjnych,
4. istotnych dla wielu ludzi,
5. skrajnych,
6. aktualnych.
Są 4 rodzaje konferencji - proszę określcie Państwo którą zorganizujecie (poza ostatnim, czwartym
rodzajem):
1. Konferencja reporterska - jest spotkaniem prasowym, zwoływanym w celu
przedstawienia aktualnych faktów. Trwa do jednej godziny.
2. Briefing - to konferencja, która wyjaśnia kontekst i spodziewane konsekwencje określonych
wydarzeń. Zwoływana jest w celu przedstawienia dodatkowych faktów, które mogą zapewnić
pożądaną interpretację głównego zdarzenia. W takiej konferencji uczestniczą dziennikarze
"fachowcy". Briefing od briefly (krotko). Briefing ma formę specjalistycznej dyskusji - nie jest
jedynie przekazaniem suchych faktów, jak w przypadku konferencji reporterskiej.
3. Przyjęcie prasowe - w przeciwieństwie do pozostałych, prezentowane na tym
spotkaniu fakty nie muszą nosić znamion nowości, gdyż głównym jego celem jest
pozyskanie przychylności dziennikarzy dla określonego przedsięwzięcia.
4. Media tours - to wizyty w redakcjach zainicjowane przez samą organizację.
W takich wizytach uczestniczy zazwyczaj redaktor naczelny lub dziennikarz odpowiedzialny za
dany dział czy tematykę, który ma okazję uzyskać odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Czas trwania takiej wizyty w jednej redakcji wynosi około godziny.
BAZA DZIENNIKARZY - konieczne jest sporządzenie listy uczestników konferencji, zarówno ze
strony dziennikarzy, jak i przedstawicieli organizacji. Lista taka oprócz nazwisk i funkcji powinna
zawierać dane kontaktowe (telefon i e-mail) przynajmniej jednego przedstawiciela organizacji, co
pozwoli dziennikarzom skontaktować się z właściwą osobą po spotkaniu. Lista może zawierać dane
kontaktu do redakcji oraz dead line’y (godziny zamknięcia numeru).
DO ZALICZENIA należy przygotować DWIE TECZKI:
1. jedna dla dziennikarzy z materiałami wymienionymi powyżej jako pakiet prasowy do rozdania
dziennikarzowi
2. teczkę zawierającą bazę dziennikarzy, budżet i harmonogram działań przygotowujących
konferencję prasową.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz