Instrukcja jako uszczegółowienie procedury systemu zarządzania jakością

Nasza ocena:

5
Pobrań: 105
Wyświetleń: 2590
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Instrukcja jako uszczegółowienie procedury systemu zarządzania jakością - strona 1 Instrukcja jako uszczegółowienie procedury systemu zarządzania jakością - strona 2 Instrukcja jako uszczegółowienie procedury systemu zarządzania jakością - strona 3

Fragment notatki:


Zakład Inżynierii Produkcji Rolno-Spożywczej Instytut Eksploatacji Maszyn, Ergonomii i Procesów Produkcyjnych Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki Uniwersytet Rolniczy w Krakowie Projekt nr 3 z przedmiotu
Jakość i bezpieczeństwo produktów żywnościowych
Temat projektu: Instrukcja jako uszczegółowienie procedury systemu zarządzania jakością Justyna Stach Data: 15.10.2012r. rok: IV Ocena: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Instrukcja mycia i dezynfekcji rąk Czynność mycia i dezynfekcji rąk należy wykonywać zgodnie z techniką
opracowaną przez prof. G. A. J. Ayliffe'a, zatwierdzoną przez Europejski Komitet Normalizacyjny CEN.
Technika mycia i dezynfekcji rąk 1. Pocieranie wewnętrznych części dłoni. 2. Pocieranie wewnętrzną częścią prawej dłoni o grzbietową część lewej dłoni, a
następnie w zmienionej kolejności - wewnętrzną częścią lewej dłoni o
grzbietową dłoni prawej.
3. Pocieranie wewnętrznych części dłoni z przeplecionymi palcami, aż do
zagłębień między palcami.
4. Pocieranie górnych części palców prawej dłoni o wewnętrzną część lewej dłoni
z palcami złączonymi, a następnie odwrotnie.
5. Obrotowe pocieranie kciuka prawej dłoni o wewnętrzną część zaciśniętej na
niej lewej dłoni, a następnie odwrotnie.
6. Obrotowe pocieranie wewnętrznej części lewej dłoni złączonymi palcami dłoni
prawej, a następnie odwrotnie.
Mycie rąk 1. Ręce spłukać pod bieżącą wodą.
2. Z naściennego dozownika pobrać mydło w płynie i zgodnie z podaną techniką
myć ręce przez około 30 sekund.
3. Spłukać ręce ciepłą wodą.
4. Ręce dokładnie osuszyć papierowym ręcznikiem.
5. Zużyty ręcznik umieścić w pojemniku pod umywalką.
Dezynfekcja rąk 1. Z naściennego dozownika pobrać odpowiednią ilość środka dezynfekującego ECOLAB Skinman Complete .
2. Wcierać środek dezynfekujący zgodnie z podaną wyżej techniką przez około
30 sekund, aż do wyschnięcia skory.
3. Spłukać ciepłą wodą.
4. Ręce dokładnie osuszyć papierowym ręcznikiem.
5. Zużyty ręcznik umieścić w pojemniku pod umywalką.
Uwaga: Nie należy dotykać rękoma pojemnika na zużyte ręczniki.

(…)

… - wyłączyć wilka wyłącznikiem (głównym) ZASADY POSTĘPOWANIA W SYTUACJACH AWARYJNYCH - o wadach i / lub uszkodzeniach maszyny należy niezwłocznie zawiadomić przełożonego - wilk, którego uszkodzenie stwierdzono w czasie pracy, powinien być niezwłocznie zatrzymany, odłączony od zasilania i odpowiednio oznakowany - bezwzględnie należy udzielić pierwszej pomocy poszkodowanym - w razie awarii maszyny stwarzającej…
… pomocniczego zamontować narzędzia tnące - wg kolejności: szarpak, nóż, sito, i o mniejszym oczku nóż ,sito - sprawdzić stan techniczny oświetlenia stanowiska, a w szczególności stan instalacji elektrycznej - przygotować odbiornik farszu - przed uruchomieniem urządzeń do rozdrabniania mięsa pracownik powinien sprawdzić, czy kosz zasypowy jest pusty PRACOWNIK URUCHAMIAJĄCY URZĄDZENIE POWINIEN PRZED DOKONANIEM…
… w wewnętrznej części lady chłodniczej.
Włączyć urządzenie do osiągnięcia temperatury wnętrza:
chłodziarka-ok.+2°C,
zamrażarka-ok. -18°C.
Otoczenie urządzenia sprzątnąć.
Umyć i zdezynfekować ręce według instrukcji umieszczonej przy umywalce.
Umieścić towar w urządzeniu.
Po upływie ok. 1 godziny sprawdzić prawidłowość temperatury wewnątrz urządzenia na wyświetlaczu elektronicznym. Temperatura powinna wynosić: -chłodziarka-od 0°C do+2°C,
- zamrażarka - maks. -18°C.
Do obowiązkowego stosowania na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wymagań higieniczno- sanitarnych zakładów i wymagań dotyczących higieny w procesie produkcji i w obrocie artykułami oraz materiałami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z tymi artykułami (Dz. U. Nr 234, poz. 1979).
Obsługa urządzenia…
… głowy okrywających włosy, noszenia biżuterii i ręcznych zegarków oraz przystępowania do pracy z długimi, polakierowanymi lub naklejonymi paznokciami u rąk. Pracownicy z uszkodzonym naskórkiem rąk nie powinni być dopuszczeni do pracy wymagającej bezpośredniej styczności z przetwarzanym surowcem, półproduktem i produktem. CZYNNOŚCI PRZED ROZPOCZĘCIEM PRACY - przygotować urządzenia pomocnicze…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz