INFRASTRUKTURA TRANSPORTU KOLEJOWEGO PKP PLK SA www.plk-sa.pl Sieć kolejowa- z espół linii kolejowych na danym obszarze powiązanych punktami eksploatacyjnymi wraz z urządzeniami niezbędnymi do realizowania zadań przewozowych Odcinek linii kolejowej - część linii, na którą składają się 2 lub więcej kolejnych szlaków. Część linii kolejowej leżąca pomiędzy stacjami węzłowymi albo między początkiem/końcem linii a najbliższą stacją węzłową
RYSUNEK STACJI Szlak kolejowy - część odcinka linii kolejowej pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą posterunkami zapowiadawczymi ruchu. Odstęp- część szlaku pomiędzy dwoma sąsiadującymi ze sobą posterunkami odstępowymi albo między posterunkiem zapowiadawczym a najbliższym posterunkiem odstępowym. Posterunek zapowiadawczy- r eguluje następstwo pociągów na przyległych szlakach oraz posiada warunki do jednoczesnego przebywania na nim co najmniej dwóch pociągów i decyduje o kolejności wyprawianych pociągów Posterunek odstępowy - reguluje następstwo pociągów na przyległych odstępach tzn. zezwala na wjazd pociągu w następny odstęp tylko wtedy, gdy odstęp ten jest wolny. Punkt eksploatacyjny: Posterunek ruchu
Posterunek następczy
Posterunek zapowiadaczy
Stacja
Posterunek odgałęźny
Posterunek odstępowy
Posterunek obsługiwany
Posterunek odstępowy samoczynny
Posterunek bocznicowy
Posterunek pomocniczy
Posterunek osłonny
Punkt ekspedycyjny
Posterunek osobowy
Ładownia
bocznica Punkty ekspedycyjne- umożliwiają dostęp do środków transportu kolejowego Posterunek osobowy(przystanki)- umożliwiają zatrzymanie pociągu w celu wsiadania i wysiadania pasażerów Ładownia- tory odgałęziające się od stacji(lub szlaku) przeznaczone do załadunku i wyładunku wagonów Bocznica - tory odgałęziające się od stacji lub szlaku stanowiące połączenie z punktem handlowym
*Punkt handlowy np. elektrownie, fabryki, kopalnie, huty, centra logistyczne, porty
*Ładownia-punkt ogólnodostępny
*Bocznica-tor na obszarze punktu handlowego, tor zamknięty, prywatny Posterunki ruchu -regulują ruch pociągów, zapewniają bezpieczeństwo oraz odpowiednią przepustowość linii kolejowej Posterunki następcze -regulują ruch pociągów na przyległym odstępie/szlaku Posterunki pomocnicze -regulują wjazd na bocznicę pociągów przez nią obsługiwanych Posterunek osłonny -służą do zabezpieczenia ruchu w miejscu skrzyżowania w jednym poziomie dwóch linii kolejowych, linii kolejowej z tramwajową, splotu torów.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)