To tylko jedna z 9 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZADANIE 2 Identyfikacja potrzeb informacyjnych firmy (zdefiniowanej w zadaniu 1) dotyczących jej klientów
Określ jakie dane o klientach firmy oraz związanych z nimi kontaktami powinny być gromadzone w systemie dla potrzeb realizacji koncepcji CRM oraz skąd je można pozyskać. Poniżej przykłady.
Przed wypełnieniem tabeli sprawdź, jakie dane o klientach można gromadzić w przykładowym systemie (vtiger, http://www.vtiger.pl/demo ). Wprowadź 1 kontrahenta (jako kontrahenta zapisz swoją firmę!!!), 1 kontakt (pracownika swojej firmy) oraz działanie związane z kontrahentem. Podaj symbol wprowadzonego kontrahenta ACC17 i pracownika CON19 Na końcu dokumentu zamieść zrzuty ekranu dokumentujące wprowadzone dane.
Nazwa pola
Opis pola
Rodzaj pola
Źródło pozyskania danych
Cel gromadzenia
Dane o klientach (profil klienta)
Rodzaj klienta
Informacja czy klient jest osobą fizyczną czy klientem biznesowym
Pole wyboru (firma/ osoba fizyczna / pracownik firmy)
Bezpośrednio od klienta/pracownika, Ocena wartości klienta/ automatyzacja procesu obsługi
Nazwa klienta
nazwa firmy w przypadku klienta biznesowego; imię, nazwisko w przypadku indywidualnego
Pole alfanumeryczne
Bezpośrednio od klienta/pracownika, umowa z klientem
Identyfikacja klienta
Woje-wództwo
W jakim województwie jest siedziba firmy klienta/mieszka klient
Pole listy (zdefiniowana lista województw)
Bezpośrednio od klienta/pracownika, umowa z klientem
automatyzacja procesu obsługi/ Liczba pracowni-ków firmy
Ilu pracowników zatrudnia firma Pole opcji (np. do 10; 11 - 50; 51 - 250; powyżej 250)
Bezpośrednio od klienta/pracownika, Internet
Ocena wartości klienta/ ocena potrzeb firmy
Rodzaj klienta Klient biznesowy
Firma
Bezpośrednio od klienta, Ocena wartości klienta/ automatyzacja procesu obsługi
Nazwa klienta Adam Czarnik „Dombud” Nr 1
1,2,3,4…….
Bezpośrednio od klienta,
Identyfikacja klienta
Woje-wództwo Pomorskie
Województwo dolnośląskie Województwo kujawsko-pomorskie Województwo lubelskie Województwo lubuskie Województwo łódzkie Województwo małopolskie Województwo mazowieckie Województwo opolskie Województwo podkarpackie Województwo podlaskie Województwo pomorskie Województwo śląskie Województwo świętokrzyskie Województwo warmińsko-mazurskie Województwo wielkopolskie Województwo zachodniopomorskie Bezpośrednio od klienta/pracownika, umowa z klientem
automatyzacja procesu obsługi/
(…)
… klienta/ ocena potrzeb firmy
Rodzaj klienta
Klient biznesowy
Firma
Bezpośrednio od klienta, Ocena wartości klienta/ automatyzacja procesu obsługi
Nazwa klienta
Adam Czarnik „Dombud” Nr 1
1,2,3,4…….
Bezpośrednio od klienta,
Identyfikacja klienta
Woje-wództwo
Pomorskie
Województwo dolnośląskie Województwo kujawsko-pomorskie Województwo lubelskie Województwo lubuskie Województwo łódzkie Województwo małopolskie Województwo mazowieckie Województwo opolskie Województwo podkarpackie Województwo podlaskie Województwo pomorskie Województwo śląskie Województwo świętokrzyskie Województwo warmińsko-mazurskie Województwo wielkopolskie Województwo zachodniopomorskie
Bezpośrednio od klienta/pracownika, umowa z klientem
automatyzacja procesu obsługi/ Liczba pracowni-ków firmy
51-250
Pole opcji (np. do 10; 11 - 50…
…, …
Wprowadza pracownik, automatyczna rejestracja
Potrzeby klienta / ocena kosztów obsługi Rodzaj kontaktu
Tel. do klienta
Tel do klienta 765-021-345
Od: Marek Kłos
Informacja od pracownika, klienta (e-mail,Tel)
Preferencje: Abonament grupowy ( Więcej minut w niższej cenie w wybranej grupie klienta)
Inicjator kontaktu
Firma
Firma telekomunikacja TP
Pracownik: Marek Kłos
Informacja od klienta,pracownika (e…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)