grupy dochodowe - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:

grupy dochodowe
A, B 8 - 10 %
Najwięcej zarabiający
C 80 - 89 %
Zarobki umiarkowane
D, E 8 - 10 %
Najmniej zarabiający
24 mln podatników
95,05% polskiego społeczeństwa przyznaje się do przynależności do I grupy podatkowej
3,77 % - do II grupy podatkowej
1,19 % - (284 tyś. osób) do III grupy podatkowej
Podatnicy z przedziału zapłacili 65% podatków
Z II grupy - 11,8% podatków Dane te oznaczają, że przy granicy progu I grupy podatkowej musi istnieć spora grupa podatników. Duża część polskiego społeczeństwa musi mieć problemy z uzyskiwaniem wystarczających dochodów. Istniej duża grupa klientów o bardzo niskich dochodach. Dla tych klientów czynnikiem wyboru towaru jest cena!!!
W zależności od poziomu zamożności kształtuje się struktura wydatków w danym kraju. Wydatki na żywność 18-22%  kraje wysoko uprzemysłowione
Zatem poziom zamożności polskiego społeczeństwa rośnie. Stabilizuje się także struktura dochodowa polskiego społeczeństwa (ci którzy są na „górze” w strukturze tam zostają, ci którzy są na dole zostają na dole)
Ad kultura
Kultura powoduje różny stopień akceptowalności produktów z innych krajów. Przekaz reklamowy odnoszący się do danego produktu musi również odwoływać się do kultury danego społeczeństwa, do pewnych symboli. Należy odwoływać się do takich wartości które w danym społeczeństwie są zrozumiałe.
Ad warstwy społeczne
Amerykanie wyodrębnili 6 warstw społecznych WW, NW, WŚ, NŚ, WN, NN (wyższa wyższa; niższa wyższa; wyższa średnia; niższa średnia; wyższa niższa; niższa niższa). Można zdefiniować pewne zachowania charakteryzujące dane warstwy społeczne.
Im lepiej znamy swego odbiorcę, tym precyzyjniej jesteśmy w stanie skonstruować dla niego ofertę. Pojawia się swego rodzaju spirala
Ad grupy odniesienia
Znajomość grup odniesienia powoduje, iż wiemy do jakich wartości możemy się odwoływać. Grupy odniesienia to te grupy, do których np. należy bądź chce się przynależeć. Grupy te mają swój styl życia, bycia, postępowania. Często stanowi to motor psychologiczny do przynależności do takiej grupy, opisuje to przynależność; jestem taki jak oni, wiec jestem ”gość”jeżeli oni to robią to ja też ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz