To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Globalne systemy dystrybucji usług turystyczno-hotelarskich Globalne systemy dystrybucji (GDS) Elektroniczne supermarkety łączące kupujących ze sprzedającymi pozwalając w szybki i łatwy sposób dokonywać rezerwacji
Historia GDS - 1960 - przemysł lotniczy utworzył pierwszą GDS jako sposób utrzymywania planów lotów, rok dostępności i cen
- połowa lat 70 - tych - GDS jako jeden z pierwszych systemów e-handlu na świecie ułatwiający handel B2B
- instalowanie dedykowanych wew. systemów rezerwacji w agencjach podróży
4 główne systemy GDS: - Amadeus
- Galileo/ Apollo
- Sabre
- Worldspan
Mniejsze lub regionalne systemy GDS - Sahara Sita
- Tapas (Korea)
- Axess (Japonia)
Amadaus - 1987- założony przez linie lotnicze Air France, Liberia, Lufthansa i SAS
- wiodący globalny system dystrybucji i dostarczyciel technologii zamieniający narzędzia marketingu, sprzedaży i dystrybucji potrzeb światowej podróży i przemysłu turysty
- wszechstronna sieć danych i baza danych obsługuje:
Ponad 57000 miejsc agencji podróży
Ponad 10500 lotniczych biur sprzedaży na około 200 rynków na całym świecie
- dostarcza dostępu do 58000 hoteli, 50 spółek wypożyczających samochody obsługujące około 24000 lokalizacji jak również inne grupy dostarczycieli (prom, kolej, żegluga morska)
- łączy wszystkie bazujące na Internecie komponenty programu zaspokajającego podróżą rozbijając ją do pojedynczej usługi.
- podejście to umożliwia odwiedzającym witrynę na zarezerwowanie lotu, samochodu, pokoju w hotelu
Galileo International - 1993 - założony przez 11 północnoamerykańskich i europejskich linii lotniczych
- obejmuje swym zasięgiem Amerykę północną, Europę, Środkowy Wschód, Afrykę oraz Azję/Pacyfik
- niejednorodny, globalny lider technologii - jego system informatyczny dostarcza elektronicznych, globalnych usług, dystrybucji dla przemysłu podróży przez komputeryzowane systemy rezerwacji, możliwość zarządzania produktami, nowatorskie oparcie na sieci Internet rozwiązania.
- spółka jest reprezentowana w 126 krajach
- obsługuje agencje podróży w około 46000 ……….
- stworzył najnowocześniejsze centrum rozwoju dostarczające informacje i systemy wspierające agencje podróży
Galileo strategie - rozszerzenie swojej globalnej dystrybucji
- wzmacnianie lojalności klientów
- nacisk na technologię
- skupienie się na okazjach stworzonych przez zwiększenie użycia Internetu
(…)
… - dostosowanie zawartości, zarządzanie relacjami z klientami ( CRM), badanie użytkownika i społeczności online, operacje użytkownika, ścieżki zmian w popycie użytkownika i jego zachowaniu
Przyjazność użytkownika dla użytkownika końcowego
Badanie (reakcja zwrotna)
- testowanie (kierowniczy hotelu, komisje turystyczne)
- sesje szkoleniowe, kierowanej do profesjonalnych użytkowników branży
- pytania do helpolesku…
… marketingu, składowanie i ogólna dystrybucja oraz dostarczanie łatwej usługi rezerwowania
- roczne koszty ponoszone przez dostawcę to 25 Euro za każdy nocleg i 5 % prowizja za każdą dokonaną rezerwację
- regiony reprezentowane przez serwis - obciążane opłatą marketingową w zależności od ilości noclegów podczas, najniższa kategoria 100000 pobytów
Społeczne włączanie:
- główna grupa konsumentów - fizycznie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)