Gimnastyka korekcyjna na plecy wklesłe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 224
Wyświetleń: 3766
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Gimnastyka korekcyjna na plecy wklesłe - strona 1

Fragment notatki:

Ćwiczenia rozciągające mięśnie: prostownik grzbietu, część lędźwiową, czworoboczny lędźwi a także wzmacniające mięśnie brzucha

PW - leżenie tyłem, RR - w bok

Uniesienie prawej nogi, prostej w stawie kolanowym do ręki przeciwnej, bez odrywania łopatek

Powrót do pozycji wyjściowej

Uniesienie drugiej nogi, prostej w stawie kolanowym do ręki przeciwnej, bez odrywania…

… przeciwnej

4. Powrót do pozycji wyjściowej

1'30

Po 5

Ćwiczący ustawieni w rozsypce tak żeby każdy miał wystarczającą ilość miejsca do wykonania ćwiczenia.

-------

Zwrócić uwagę na nieodrywanie łopatek

Wzmacnianie mięśni brzucha

PW - leżenie tyłem, noga niećwicząca ugięta w stawie kolanowym, RR - w bok ułożone w skrzydełka

Uniesienie wyprostowanej nogi w górę w górę

Wytrzymanie

Powrót do pozycji wyjściowej

2…

… kulszowo - goleniowych

PW - leżenie tyłem, RR - w bok

Uniesienie bioder wysoko nad podłoże

Wytrzymanie

Powrót do pozycji wyjściowej

1'

10

Ćwiczący ustawieni w rozsypce tak żeby każdy miał wystarczającą ilość miejsca do wykonania ćwiczenia.

-------

Zwrócić uwagę, żeby biodra były jak najbardziej wyprostowane

Wzmacnianie mięśni pośladkowych

PW - leżenie przodem, kończyny dolne zgięte w stawach kolanowych…

… nóg bez odrywania dłoni od podłoża

Powrót do pozycji wyjściowej

2'

10

Ćwiczący ustawieni w rozsypce tak żeby każdy miał wystarczającą ilość miejsca do wykonania ćwiczenia.

--------

Zwrócić uwagę, żeby stopy były oparte o podłoże całą powierzchnią, a kolana były wyprostowane

PW - Stanie na czworakach, nogi proste w stawach kolanowych RR - oparte o podłoże

Maszerowania na czworakach bez uginania nóg…

… w skrzydełka, laseczka ułożona poziomo na plecach na wysokości łopatek.

Opad tułowia w przód

Wytrzymanie

Wytrzymanie

Powrót do pozycji wyjściowej

2'

8

Ćwiczący ustawieni w rozsypce tak żeby każdy miał wystarczającą ilość miejsca do wykonania ćwiczenia.

Laseczka gimnastyczna

Należy zwrócić uwagę, aby kręgosłup szyjny był wyprostowany, aby nie pogłębiać lordozy szyjnej.

PW -szeroki rozkrok RR - nachwyt laseczki…

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz