To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Fuzje i przejęcia W teorii:
porządkują strukturę kosztów zwiększają efektywność i zwrot z kapitału przyczyniają się do osiągania synergii W praktyce różnie z tym bywa (patrz fuzja AOL+Time Warner). Lata 60. i 70. XX w. W gospodarce światowej firmy spoza branży medialno-rozrywkowej wchodzą na rynek kultury Przykład Warnera i Kinney National Company Lata 80. XX w. Producenci sprzętu do odtwarzania produktów kultury kupują udziały w firmach produkujących zawartość Przykład: Sony kupuje studio Columbia Pictures Entertainment i wytwórnię CBS Records Cel: realizacja strategii synergii Lata 90. XX w. Wertykalna integracja i znaczenie kontrolowania własności intelektualnej Przykład: Disney Post-fordyzm i elastyczna specjalizacja Terminy post-fordyzm i elastyczna specjalizacja odnoszą się do procesu zastępowania masowej produkcji wyspecjalizowanymi formami pracy W kontekście branży medialno-rozrywkowej odnoszą się do sytuacji, w której produkcja i dystrybucja zawartości, zamiast być realizowana w jednej (dużej) firmie, jest realizowana we współpracy z szeregiem wyspecjalizowanych mniejszych podmiotów Dualna struktura rynku Niewielka liczba dużych firm, które starają się być obecne w wielu segmentach rynku współistnieje z... ...dużą liczbą małych podmiotów wyspecjalizowanych w obsłudze nisz Przykłady różnych rodzajów powiązań pomiędzy dużą a małą firmą 1. Udzielenie licencji międzynarodowej 2. Umowa dystrybucyjna z dużą firmą 3. Sprzedaż udziałów w małej firmie dużej firmie, przy zachowaniu pewnego stopnia niezależności małej firmy (np. niezależności organizacyjnej) 4. Przejęcie 2
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)