Funkcje produktu - podstawowe są odzwierciedleniem relacji zachodzących między produktem a celem, któremu on służy i który uzasadnia jego istnienie. Można je utożsamiać z rdzeniem produktu (funkcjonalność i wydajność). - dodatkowe odzwierciedlają stosunek między produktem a konsumentem. Na funkcje dodatkowe może się składać: wygoda użytkowania, funkcje estetyczne dotyczące koloru, kształtu, wyglądu zewnętrznego, symboliczne (np. buty, odzież) czy bezpieczeństwa (np. samochody, sejfy) itd. W pewnych grupach towarowych (np. odzież, pamiątki) funkcje dodatkowe mogą mieć dla konsumenta większe znaczenie niż funkcje podstawowe. Jakość jest to suma cech i właściwości produktu, które zaspokajają potrzeby nabywców. Wyższy poziom jakości daje: - większą satysfakcję klientów - uzasadnia wyższą cenę produktu - nierzadko prowadzi do niższych kosztów Oznakowanie produktu stanowi podstawę jego różnicowania oraz identyfikacji. Obejmuje ono: - Nazwę produktu wraz z towarzyszącymi jej informacjami - Nazwę przedsiębiorstwa wytwarzającego produkt - Markę produktu Marka (brand) - To symbol będący nazwą lub/i kombinacją znaków graficznych – reprezentujący firmę lub/i towar na rynku, odróżniający je od firm i towarów konkurencyjnych. - To równocześnie zespół cech , które w subiektywnym odczuciu uczestników rynku reprezentuje sobą firm lub towar oznaczony tym symbolem. Znak towarowy (firmowy, handlowy, znak marki) – to marka lub jej część, która jest prawnie chroniona i stanowi wyłączną własność jednego właściciela.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)