Funkcje produktu - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 224
Wyświetleń: 896
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Funkcje produktu - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Funkcje produktu     -  podstawowe  są odzwierciedleniem relacji zachodzących między produktem a celem, któremu on służy i który  uzasadnia jego istnienie. Można je utożsamiać z rdzeniem produktu (funkcjonalność i wydajność).   -  dodatkowe  odzwierciedlają stosunek między produktem a konsumentem. Na funkcje dodatkowe może się  składać: wygoda użytkowania, funkcje estetyczne dotyczące koloru, kształtu, wyglądu zewnętrznego,  symboliczne (np. buty, odzież) czy bezpieczeństwa (np. samochody, sejfy) itd.     W pewnych grupach towarowych (np. odzież, pamiątki) funkcje dodatkowe mogą mieć dla konsumenta większe  znaczenie niż funkcje podstawowe.   Jakość  jest to suma cech i właściwości produktu, które zaspokajają potrzeby nabywców. Wyższy poziom  jakości daje:   - większą satysfakcję klientów   - uzasadnia wyższą cenę produktu   - nierzadko prowadzi do niższych kosztów     Oznakowanie  produktu stanowi podstawę jego różnicowania oraz identyfikacji. Obejmuje ono:   -  Nazwę produktu  wraz z towarzyszącymi jej informacjami   -  Nazwę przedsiębiorstwa  wytwarzającego produkt   -  Markę produktu      Marka  (brand)   - To  symbol  będący nazwą lub/i kombinacją znaków graficznych – reprezentujący firmę lub/i towar na rynku,  odróżniający je od firm i towarów konkurencyjnych.   - To równocześnie  zespół cech , które w subiektywnym odczuciu uczestników rynku reprezentuje sobą firm lub  towar oznaczony tym symbolem.     Znak towarowy  (firmowy, handlowy, znak marki)   – to marka lub jej część, która jest prawnie chroniona i stanowi wyłączną własność jednego  właściciela.  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz