Funkcje, budowa stycznika i przekaźnika

Nasza ocena:

3
Pobrań: 301
Wyświetleń: 2464
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Funkcje, budowa stycznika i przekaźnika - strona 1 Funkcje, budowa stycznika i przekaźnika - strona 2 Funkcje, budowa stycznika i przekaźnika - strona 3

Fragment notatki:

Piotr Sauer. Notatka składa się z 3 stron.
Funkcje przekaźnika - Zapewniają galwaniczne oddzielenie pomiędzy sekcją sterowania i sekcją przełączania. - Umożliwiają przełączanie obciążeń dużej mocy z wysokim napięciem i/lub prądem o wysokim natężeniu przy małym zużyciu energii nawet przy małych sygnałach elektrycznych Budowa przekaź nika i stycznika Rodzaje styków - styki zwierne - normalnie otwarte (NO), - styki rozwierne - normalnie zamknięte (NC), - styki przełączne. Różnice między stycznikiem, a przekaźnikiem - p rzekaźnik załącza sygnały sterujące , stycznik załącza elementy wykonawcze. - styki przełączników maja niewielka obciążalność prądową, a styczników dużą - przekaźnik ma znacznie mniejszy elektromagnes (extra ;p) - styki w przekaźniku nie maja dodatkowych urządzeń do gaszenia łuku (ex tra 2 ;p) Co oznacza kategoria AC3 i AC1 - prąd przemienny: AC-1 - obciążenia nieindukcyjne lub o małej indukcyjności, piece oporowe; AC-3 - silniki klatkowe: rozruch, wyłączenie podczas biegu *1) Narysować układ sterowania silnikiem 3-faz. indukcyjnym - rozruch bezpośredni, obroty w jedną stronę. (będzie najprawdopodobniej rysunek)
Narysować układ sterowania silnikiem 3-faz. Indukcyjnym - rozruch bezpośredni, mo ż liwość zmiany kierunku wirowania wirnika. (tu prawdopodobniej będzie rysunek)
Rodzaje zabezpieczeń silnika - Zabezpieczenie zwarciowe, - Zabezpieczenie przeciążeniowe, - Zabezpieczenie zanikowe. Co to jest przeciążenie silnika i jego przyczyny? - przeciążenie silnika - przepływ w określonym czasie prądu większego niż prąd znamionowy lub zredukowany prąd znamionowy silnika - przyczyny przeciążenia: * natury mechanicznej, * natury cieplnej, * natury elektrycznej Wymień zabezpieczenia przeciążeniowe. - Zabezpieczenie nadprądowe: * Przekaźnik termobimetalowy, * Przekaźnik hydrauliczno-magnetyczny * Przekaźnik mikroprocesorowy. - Zabezpieczenie temperaturowe Układ sterowania silnika 3-faz. indukcyjnego - rozruch bezpośredni, zabezpieczenie przecią ż eniowe (przekaźnik te r mobimetalowy, przekaźnik zaniku fazy). ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz