Funkcja organizowania-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1232
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Funkcja organizowania-opracowanie - strona 1 Funkcja organizowania-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Funkcja organizowania Realizacja planów zachodzi poprzez realizacje funkcji organizowania. Organizowanie rozumiane jest jako funkcja w ramach której: dostosowuje się elementy zasobów do wyznaczonych celów (ilość, strukturę , rozmieszczenie majątku, stanowisk pracy , kwalifikacje pracowników, normy i normatywy techniczne, organizacyjne, treści informacji, itp.) realizuje się procesy i czynności aby wyprodukować i dostarczyć klientowi wysokiej jakości produkt (co robić, jak robić, kiedy robić, w jakim miejscu i kolejności, czym robić) począwszy od zaopatrzenia a kończąc na sprzedaży. Organizowanie rozpatruje się jako statyczne dobieranie wszystkich elementów wstępujących w firmie do postawionych zadań oraz dynamicznie jako zachodzący proces działania (mierzenie czasu pracy, normowanie, dobierani harmoniczne działań w sprawny proces). Organizowanie obejmuje: podzielenie pracy na proste zajęcia-czynności, ??? łączy proste zajęcia w procesy, łączy kilka stanowisk pracy w jedno, budowanie płaskich struktur, uprawnianie władcze, dostosowywanie zasobów ludzkich do wymagań organizacji, doskonalenie organizacji, Ważnym elementem organizowania jest zbudowanie struktury organizacyjnej. Podstawą jej budowy są cele organizacji oraz specjalizacja, uprawnienia władzy i rozpiętość kierowania. Rozpiętość oznacza ilu podwładnych bezpośrednio podlega kierownikowi. Władza w firmie -przedsiębiorstwie może być ustawiona centralnie lub poprzez delegowanie być zdecentralizowana. Współczesne firmy starają się jak najwięcej uprawnień przekazać w miejsca powstawania decyzji co nazywamy uprawnianiem. Wyrazem ustalonej struktury organizacyjnej w przedsiębiorstwie jest sposób powiązanie komórek organizacyjnych w postaci schematu. Występują tradycyjne powiązania w postaci struktur: procesowej wirtualnej. Podejście procesowe do organizacji zmienia zasady podziału pracy mające doprowadzić do specjalizacji. Obecnie całe procesy mają wykonywać profesjonalni pracownicy o szerokim zakresie wiedzy i umiejętności. Podejście procesowe nazywane jest reinżynieringiem (reenginieering). Struktury wirtualne są odpowiedzią na potrzebę elastycznego dostosowania się wykonawcy do różnych bardzo zróżnicowanych zadań (asortymentu) i wielkości zadania. Współcześnie spotykamy się ze wirtualnymi strukturami organizacyjnymi, są nimi np.: wirtualny bank, developmerzy budownictwa, firmy organizujące wystawy nowych urządzeń technicznych, konferencje to przykłady struktur wirtualnych. funkcjonalnej, sztabowej, dywizjonalnej macierzowej ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz