Formy i techniki komunikacji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 1127
Wyświetleń: 1806
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Formy i techniki komunikacji  - strona 1 Formy i techniki komunikacji  - strona 2

Fragment notatki:


Komunikowanie się jest procesem przekazywania informacji
1 .Żadne z 10 ról kierowniczych nie da się wypełnić bez komunikowania się. Role interpersonalne obejmują kontakty z przełożonymi, podwładnymi, osobami na równorzędnych stanowiskach i innymi osobami spoza organizacji. Role decyzyjne wymagają, by menedżerowie komunikowali te decyzje innym. Role informacyjne koncentrują się na pozyskaniu i upowszechnieniu informacji.
Komunikowanie wiąze się z podstawowymi funkcjami zarządzania: planowaniem, organizowaniem, przewodzeniem i kontrolowaniem (komunikowanie się ws wynagrodzeń, delegowanie zadań i poleceń, ustalanie norm, podejmowanie działań korygujących).
2 . Menedżerowie na całym świecie są zgodni co do tego, że większą część swego czasu spędzają na komunikowaniu się. Menedżerowie muszą komunikować się z innymi, aby przekazać im swoją wizję i cele stawiane przed organizacją. Również dla innych pracowników komunikowanie się z menedżerami jest bardzo ważne, gdyż pozwala na lepsze zrozumienie tego, co się dzieje w otoczeniu, oraz tego, w jaki sposób wraz z całą organizacją mogą oni zwiększyć skuteczność działania.        3 . Formy komunikacji interpersonalnej:
     Menedżerowie muszą rozumieć różne rodzaje komunikacji. Komunikowanie się ustne i pisemne ma głównie charakter interpersonalny;
Komunikacja ustna: rozmowa bezpośrednia, dyskusja grupowa, rozmowa telefoniczna i inne.
Komunikacja pisemna: Notatki, listy, sprawozdania i inne
KORZYŚCI 1.USTANA: sprzyja zwrotnej reakcji i wymianie poglądów, łatwa w użyciu
2. PISEMNA: przeważnie jest dokładniejsza, zostawia zapis
WADY:
1.USTNA: może być niedokładna, nie zostawia trwałego zapisu
2.PISEMNA: nie sprzyja zwrotnej reakcji i wymianie poglądow, trudniejsza i bardziej czasochłonna.
FORMY KOMUNIKACJI GRUPOWEJ I ORGANIZACYJNEJ(większy zasięg)
1.Komunikacja pionowa: płynie zarówno w górę jak i w dół (zgodnie z przebiegiem linii służbowego podporządkowania) jest to komunikacja ludzi w organizacji z osobami na wyższych i na niższych szczeblach tej organizacji. W komunikacji pionowej mogą uczestniczyć tylko 2 osoby, może ona jednak również przepływać przez kilka odrębnych szczebli organizacyjnych
2. Komunikacja pozioma: angażuje kolegów i osoby na równorzędnych stanowiskach, może obejmować osoby z kilku różnych jednostek organizacyjnych. Ułatwia koordynacje pomiędzy niezależnymi jednostkami.
3. sieć komunikacyjna: Wzorzec, według jakiego odbywa się komunikacja członków grupy.
Komunikacja elektroniczna: wideo rozmowy, maile itp.
4. 4. Winorośl: nieformalna sieć komunikacji wśród ludzi należących do organizacji; może przenikać całą organizację i nie zawsze odpowiada wzorcowi formalnych kanałów komunikacji.


(…)

… członków grupy.
Komunikacja elektroniczna: wideo rozmowy, maile itp.
4. 4. Winorośl: nieformalna sieć komunikacji wśród ludzi należących do organizacji; może przenikać całą organizację i nie zawsze odpowiada wzorcowi formalnych kanałów komunikacji.
(Łańcuch plotki- jedna osoba opowiada wielu, łańcuch kiści- wielu ludzi opowiada dalszym osobom)
5. BARIERY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
-Cechy nadawcy: sprzeczne…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz