Formy handlu detalicznego - omówienie (sem III)

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 462
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Formy handlu detalicznego - omówienie  (sem III) - strona 1 Formy handlu detalicznego - omówienie  (sem III) - strona 2 Formy handlu detalicznego - omówienie  (sem III) - strona 3

Fragment notatki:

Formy handlu detalicznego:
Domy towarowe oraz pochodne rodzaje sklepów (domy handlowe)
Sklepy masowej sprzedaży [hipermarkety, supermarkety, sklepy dyskontowe, samoobsługowe, sklepy z towarami różnymi]
Sklepy specjalistyczne oraz inne formy handlu stałego [sklepy branżowe, butiki, sklepy rzemieślnicze, sklepy z artykułami mieszanymi]
Handel wysyłkowy [sklepy wysyłkowe i ich odmiana: sklepy wolnocłowe, salony wystawowo-sprzedażowe]
Sklepy, pasaże handlowe, hipermarkety w Internecie
Sprzedaż z automatu
Handel targowiskowy [targowiska rolnicze, hale targowe, bazary, targowiska miejskie, zieleniaki]
Format handlu
Asortyment
Powierzchnia
Przykłady
Sklep spożywczy
Artykuły spożywcze i drogeryjno - kosmetyczne (stanowią 20% asortymentu), obsługa tradycyjna
Duży 100 m2 Średni 40-100m2 Mały

(…)

… rozwoju sieci franchisingowej:
Uruchamianie nowych jednostek przez dawcę (Eris)
Uruchamianie nowych jednostek lub kupno już funkcjonującego obiektu przez biorcę (McDonald's)
Sieci dystrybucyjne (Leader Price, Drogerie Natura) - pozyskanie nowych biorców spośród już działających przedsiębiorstw (tj. ich lokali) z danej branży (licząca 315 sklepów sieć franchisingowa Drogeria Natura powstała w ciągu dwóch lat z przekształcenia samodzielnych właścicieli drogerii).
Przykłady międzynarodowych sieci franchisingowych: Hilton, Sheraton, Holiday, McDonald's, Pizza Hut (z USA), Marks&Spencer, sieć sklepów The Body Shop (Wlk. Brytania), Benetton (Włochy), IKEA (Szwecja).
Merchandising - to zastosowanie wszelkich środków związanych ze wspieraniem (promocją) sprzedaży i intensyfikacją reklamy w celu szybszego zwiększenia obrotów…
… lub intelektualnej, zarówno znaku towarowego, nazwy przedsiębiorstwa, oznaczeń lokalu, wzorów użytkowych, praw autorskich, know-how lub patentów, wykorzystywanych w celu sprzedaży dóbr lub świadczenia usług konsumentom. Oznacza on umowę, w której jedna ze stron - dawca przyznaje drugiej stronie - biorcy w zamian za wynagrodzenia prawo eksploatacji dla celów rynkowych praw dotyczących dóbr lub usług.
Franchising…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz