Fazy rozwoju koncepcji marketingu (orientacji biznesowych) Orientacja Kładzie nacisk na… Charakterystyka i cele „ Zasłyszane” Czas występowania USA Europa Zachodnia Europa wschodnia PRODUKCYJNA
wytwarzanie
*wzrost produkcji
kontrola i redukcja kosztów
osiąganie zysków z efektu skali
`Każdy kolor jaki
chcesz
- o ile tylko będzie
to kolor czarny'
do lat
1940.
do lat
1950
koniec lat
1980.
PRODUKTOWA
produkty, dobra
jakość jest najważniejsza
polepszenie poziomu
jakości
osiąganie zysków z efektu skali
`Proszę zobaczyć
jakość lakieru!'
do lat
1940.
do lat
1960.
zasadniczo nie
występowała
SPRZEDAŻOWA
sprzedaż tego co
wyprodukowano;
zaspokajanie potrzeb
sprzedawcy
agresywna sprzedaż
i promocja
osiąganie zysku z szybkiej sprzedaży dużej ilości produktów
`Nie jesteś
zadowolony z
czarnego koloru?
A co powiesz na
darmowy
szyberdach?'
1940 -
do lat
1950.
1950 - do
lat 1960.
Wczesne lata
1990.
MARKETING pozyskanie informacji na temat pragnie ń klientów; zaspokajanie potrzeb nabywców zintegrowane działania marketingowe okre ś lanie potrzeb konsumentów przed rozpocz ę ciem produkcji osi ą ganie zysków jako efekt zadowolenia i lojalno ś ci konsumentów ` Dowiedzmy si e czy oni chc ą w czarnym kolorze i czy b ę d ą skłonni za to nieco wi ę cej zapłaci ć ' Od lat
1960.
Od lat
1970.
Od połowy lat
1990.
MARKETING STRATEGICZNY przewidywanie zmian otoczenia firmy, ewolucji potrzeb i sposobów ich zaspokajania przez klientów w przyszło ś ci system planowania marketingowego, strategie uwzgl ę dniaj ą ce zjawisko globalizacji i odmienno ś ci lokalnych rynków marketing indywidualny ` Ustalmy jak mog ą (b ę d ą ) rozwija ć si e oczekiwania
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)