Estetyczne aspekty przestrzeni publicznej - Mosty

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1323
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Estetyczne aspekty przestrzeni publicznej - Mosty - strona 1 Estetyczne aspekty przestrzeni publicznej - Mosty - strona 2 Estetyczne aspekty przestrzeni publicznej - Mosty - strona 3

Fragment notatki:

Slajd 4: Droga lub Grobla Króla Fahda, faktycznie kombinacja mostów i grobli komunikacyjnych - połączenie drogowe łączące Bahrajn z Arabią Saudyjską. Zostało wybudowane w latach 1982-1986. Koszt realizacji projektu wyniósł 1,2 mld dolarów.
Slajd 5:
Most nad zatoką Atchafalaya - W rzeczywistości są to dwa mosty w amerykańskim stanie Luizjana, biegnące wzdłuż siebie. Mierzą sobie w sumie 29 290 metrów i wchodzą w skład autostrady międzystanowej 10.
Slajd 6:
Most Donghai - Łączy Szanghaj z portem Yangshan na wyspie Donghai. Slajd 7:
Most Runyang, Chiny - Most o całkowitej długości 35 660 metrów, zawisł nad rzeką Jangcy w chińskiej prowincji Jiangsu. Kompleks jest częścią autostrady Pekin-Szanghaj i kosztował 700 milionów dolarów.
Slajd 8: Most nad zatoką Hangzhou - Budowę mostu rozpoczęto 8 czerwca 2003, a do użytku oddano go 1 maja 2008. Cały most ma długość 36 km. Poprowadzone jest po nim 6 pasów drogi ekspresowej (po 3 pasy w każdym kierunku). Pośrodku mostu zlokalizowano centrum obsługi pasażerów z restauracją, stacją benzynową, hotelem, salą konferencyjną i punktem widokowym.
Slajd 9: Most nad bagnami Manchac - Most przebiega praktycznie w całości nad bagnami Manchac Swamp i ma 36 710 metrów.
Slajd 10:
Most nad jeziorem Pontchartrain - most prowadzący przez jezioro Pontchartrain w stanie Luizjana, w Stanach Zjednoczonych. Na most składają się dwie nitki - pierwsza wybudowana została w 1956 roku; druga, równoległa, powstała w 1969 roku. Slajd 11:
Most nad zatoką Jiaozhou (Most Qingdao Haiwan) - Na moście znajdują się dwie jezdnie trzypasmowe. Most zaprojektowany został tak, aby wytrzymać trzęsienia ziemi, tajfuny i uderzenia statku o wyporności do 300 000 ton. Most budowany przez cztery lata równocześnie z obu stron został połączony w styczniu 2011 roku. Budowę ukończono w połowie 2011 roku, i oddano do użytku 30 czerwca 2011 r. Budowa mostu kosztowała ponad 10 miliardów yuanów ($1.55 miliarda)
Slajd 12:
Bang Na Expressway - Jest to najdłuższy most na świecie, ale jest wykluczony z niektórych list, gdyż nie przekracza wód przez większość długości, chociaż przekracza rzekę i kilka małych kanałów. Slajd 13: Dla porównania najdłuższym mostem w Polsce jest Most Solidarności w Płocku o całkowitej długości 1,7 km.
Slajd 14: Most Baluarte - najwyższy most na świecie, Do niedawna jeszcze tytuł najwyższego mostu podwieszonego na świecie należał do wiaduktu Millau nad doliną rzeki Tarn w południowej Francji. Jednak od stycznia 2012 pierwszeństwo

(…)

… do 8,3 stopnia w skali Richtera oszacowano na 217,4 mln $. Jeśli jednak nie nastąpi inna nieprzewidziana katastrofa, okres eksploatacji przewidziano na 200 lat. Oprócz tego, że jest jednym z najwyższych mostów na świecie, ustanowił też niechlubny rekord. Do tej pory z Golden Gate skoczyło już ponad 2000 samobójców z czego ponad 1500 zmarło.
Slajd 18: Tower Bridge: Jeden z najbardziej znanych obiektów…
… 1000 razy na rok. Obecna kolorystyka mostu istnieje od 1977 roku. Wtedy, w 25 rocznicę koronowania królowej Elżbiety II przemalowano go na kolory: niebieski, biały i czerwony. Pierwotnie most miał kolory w tonacji beżowej.
Slajd 19: Most Karola - most na Wełtawie w Pradze czeskiej łączący dzielnice Malá Strana i Staré Město, będący jedną z najsłynniejszych i najczęściej odwiedzanych atrakcji…
… wieku powstały tu też pierwsze sklepy, początkowo handlarzy ryb i mięsem, później garbarzy. W 1593 decyzją księcia Ferdynanda I zostali oni usunięci a na ich miejscu powstały warsztaty jubilerów i złotników. Nad kramami Giorgio Vasari poprowadził korytarz (tzw. korytarz Vasariego), który łączy Pałac Vecchio z Pałacem Pitti. Podczas II wojny światowej w całym mieście ocalał tylko ten jeden most…
… rozciągający się nad lustrem wody nad singapurskim Marina Bay. Most tworzą dwie helisy ze stali nierdzewnej, które wzajemnie się przeplatają, imitując ludzkie DNA.
Slajd 28: Most Banpo - Powstał w 1982 roku, zbudowany na innym moście (Jamsu; obecnie oba poziomy są użytkowane, w przypadku wzrostu poziomu wody dolny zostanie zamknięty). Przebiega nad rzeką Han, łącząc dzielnice Seocho i Yongsan…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz