Elementy układu przestrzenno-funkcjonalnego terminali kontenerowych . Elementy: - suwnice STS ( Ship to shore), - tory podsuwnicowe, - rampa ro-ro, - bloki składowe, - strefa przeładunku kolejowego, - magazyny zbiorczo- rozdzielcze, - sprzęt przeładunkowy ( Suwnice RTG, RMG, wozy podsiębierne, Reach Stackery), - drogi komunikacyjne ( główna, obwodowa, awaryjna), - bramy wjazdowe ( główna, awaryjna), - budynek administracyjny, budynki socjalne, główny punkt zasilania, myjnie, warsztaty, parkingi, oczyszczalnia ścieków, punkt ujścia wody, wagi samochodowe i kolejowe. Ukształtowanie przestrzenno – funkcjonalne terminalu kontenerowego jest oparte na układzie liniowym, patrząc od nabrzeża wyróżniamy: Linia 1: nabrzeże ( linia cumownicza, suwnice nabrzeżowe) oraz place składowe dla kontenerów uniwersalnych i parkingi ro-ro. Linia 2: place składowe dla kontenerów pustych, chłodniczych, niebezpiecznych i magazynów zbiorczo-rzodzielnych. Linia 3: strefa przeładunku kolejowego, parkingi dla sprzętu, place technologiczne, warsztaty i pozostałe budynki.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)