Egzamin z finansów na SUM

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1435
Wyświetleń: 6013
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Egzamin z finansów na SUM - strona 1 Egzamin z finansów na SUM - strona 2 Egzamin z finansów na SUM - strona 3

Fragment notatki:

Opracowanie zagadnień z egzaminu z dziedziny finansów na studia uzupełniające magisterskie na UEK w rekrutacji na rok akademicki 2011/2012. Test składał się z 30 pytań jednokrotnego wyboru, dotyczących podanego zakresu tematycznego. Dokument ma 55 stron i porusza zagadnienia takie jak: geneza naukowego zarządzania, szkoły i klasycy myśli organizatorskiej, organizacja, zarządzanie, funkcje zarządzania, role i funkcje kierownika, metoda diagnostyczna i prognostyczna, Six Sigma, Kaizen, filozofia marketingu, orientacja sprzedażowa, orientacja produkcyjna. Notatka zawiera również informacje na temat zagadnień takich jak: orientacja marketingowa, marketing strategiczny, pojęcie marketingu, organizowanie, struktura organizacyjna, typologia struktur organizacyjnych, projektowanie organizacji, koordynownie, opór wobec zmian, fazy rozwoju organizacji, kierowanie ludźmi, komunikowanie się, kultura organizacji. Dokument zawiera także informacje dotyczące takich pojęć zagadnień jak: negocjacje, przygotowanie do negocjacji, dobór reprezentantów, przygotowanie miejsca rozmów, kapitał ludzki, kontrola, metody kontroli, łańcuch wartości, zarządzanie jakością, TQM, Total Quality Management, metody zarządzania jakością, ucząca się organizacja, mechanizmy uczenia się organizacji, dyscypliny uczącej się organizacji, wiedza w organizacji, kapitał intelektualny, systemy informacyjne zarządzania, restrukturyzacja, nowoczesne metody restrukturyzacji: reengineering, lean management, benchmarking, spin – off. Ponadto, notatka porusza zagadnienia takie jak: marketing relacyjny, struktura CRM, badania marketingowe, system informacji marketingowej, konsument indywidualny i instytucjonalny, segmentacja rynku, kryteria segmentacji, zachowania konsumentów jako kryteria segmentacji rynku, pozycjonowanie produktu, produkt w ujęciu marketingowym, rdzeń produktu, produktu rzeczywistego, marka i jej rodzaje, pojęcie i fazy cyklu życia produktu, etapy rozwoju nowego produktu, kształtowanie ceny, metoda kosztowa, metoda popytowa. Dokument porusza również następujące zagadnienia: metoda ustalania cen na podstawie cen produktów konkurencyjnych, strategie kształtowania się ceny, strategia ekspansywnego kształtowania cen, dumping, dominacja, parasol cenowy, przechwycenie części rynku, porzucenie rynku, prestiżowa (śmietankowa), penetracja rynku, kanał dystrybucji, funkcje dystrybucji, funkcje potransakcyjne, podstawowe wymiary kanału dystrybucji, rodzaje strategii, promocja, podstawowe wskaźniki medialne, funkcje promocji dodatkowej, public relations.

Część I
1.Wprowadzenie do nauki zarządzania
Wprowadzenie do nauki zarządzania
GENEZA NAUKOWEGO ZARZĄDZANIA
Początki nauki organizacji i zarządzania sięgają XVIII w., wtedy to zaczęto stosować w produkcji maszyny włókiennicze, silniki parowe, oraz inne wynalazki. Kolejny dynamiczny rozwój technologii przypadł na przełom XIX/XX w.- rewolucyjne zmiany w przemyśle, ekonomice, rozwojem usług bankowych, ubezpieczeń, handlu i działaniach giełdy. Zaczęła obowiązywać klasyczna teoria organizacji i zarządzania, której główną dewizą była zasada podziału pracy (jeżeli jakąś pracę podzielimy na części, z których każdą powierzymy do wykonania odrębnemu pracownikowi, to wydajność pracy wzrośnie) sformułowana przez A. Smitha w „Bogactwie narodów” . Klasyczne podejście do zarządzania obejmowało dwa kierunki:
I kierunek naukowego zarządzania (scientific management)- zajmuje się pracownikami organizacji i sposobami, które mają na celu zwiększenie ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz