e-commerce - wykłady

Nasza ocena:

3
Pobrań: 637
Wyświetleń: 4242
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
e-commerce - wykłady - strona 1

Fragment notatki:

Tematem przewodnim notatki jest e-commerce. Plik składa się z 3 stron.

Informacje zawarte w notatce to: social marketing, e-marketing, projektowanie, rynek elektroniczny, korzyści standardowe, modele e-biznesu, strategie w Internecie.

Marketing w Internecie
social marketing
- profile społecznościowe
- aplikacje Facebook
- konkursy i reklama na Facebook
e-marketing
- strategie marketingowe
- pozycjonowanie (SEO)
- reklama kontekstowa
- monitoring sieci
projektowanie
- strony internetowe
- kolorystyka oraz logo
- kreacje reklamowe
- audyt stron WWW
A. Dejnaka wykład I e-commerce
1. Z uwagi na fakt, iż Internet nie jest ujmowany jedynie jako system protokołów, ale również jako systemem komunikacji pomiędzy użytkownikami sieci, składa się z trzech warstw:
a) warstwy fizycznej
b) warstwy logicznej
c) warstwy treści
2. Końcowy komunikat to warstwa treści. Zaliczam do tej warstwy wiadomości e-mailowe, utwory muzyczne, filmy, itd.
- WEB i NUMERACJA:
- Web 1.0
- Web 2.0
- NAZEWNICTWO: wortale, portale, social media, itd..
3. Rynek elektroniczny (ang. electronical marketplace, net markets) — to obszar internetowy integrujący kupujących i sprzedających, który umożliwia dokonywanie transakcji handlowych oraz wymianę informacji pomiędzy uczestnikami rynku
4. Marketplaces - W działaniach na rynku elektronicznym duże znaczenie posiadają pojęcia marketplaces oraz wymiary Internetu.
5. Wymiary Internetu - 4C.
- porozumiewanie się (communication) - komunikacja masowa i indywidualna pomiędzy podmiotami rynku,
- handel (commerce) - działania handlowe, zwane ecommerce lub e-handel,
- wspólnotę (community) - budowanie relacji oraz wspólnego zaangażowania pomiędzy podmiotami rynku,
- zawartość (content) - aktualne informacje o rynku, działaniach przedsiębiorstw oraz ofercie handlowej.
6. e-commerce - Czyli w polskim tłumaczeniu handel elektroniczny. Odbywać się on może zarówno na terenie tego
samego kraju (handel krajowy), jak też pomiędzy przedstawicielami dwóch lub więcej krajów (handel międzynarodowy
lub globalny).
7. Korzyści standardowe - redukcja kosztów transakcji handlowych
- poprawa kontaktów z klientami
- przewaga strategiczna
- zaufanie inwestorów
- doskonalenie jakości przepływów informacyjnych
- skrócenie cykli czasowych procesów handlowych
- eliminacja przepływów papierowych
8. Wady i niedogodności:
- brak systemu bezpieczeństwa, niezawodności, standardów i protokołów komunikacji
- niedostateczna sieć telekomunikacyjna
- ciągłe ewolucje i zmiany oprogramowania
- trudności w zintegrowaniu różnych systemów
- drogi dostęp do Internetu


(…)

… w branży .
B2B: Programy partnerskie, Systemy współpracy.
B2C Sektor działań handlowych pomiędzy sferą biznesu a klientami indywidualnymi w praktyce może przyjmować formę:
- sklepu internetowego,
- aukcji internetowej,
- pasażu handlowego.
- Sklepy internetowe ze względu na szerokość i głębokość asortymentu dzieli się na:
- horyzontalne - sprzedające szeroki, lecz jednocześnie płytki asortyment; ich oferta skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców,
- wertykalne - oferujące wąski, ale głęboki, często niszowy asortyment, skierowany do wyspecjalizowanej grupy odbiorców.
Aby uruchomić działalność ecommerce:
konto www - miejsce, gdzie można umieścić stronę www firmy, sklep internetowy itp. Najlepiej jest, jeśli takie konto obsługuje skrypty napisane w PHP , Perl lub ASP i posiada dostęp do bazy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz