Dzienniki Wielkiej Brytanii

Nasza ocena:

3
Pobrań: 105
Wyświetleń: 812
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dzienniki Wielkiej Brytanii - strona 1 Dzienniki Wielkiej Brytanii - strona 2 Dzienniki Wielkiej Brytanii - strona 3

Fragment notatki:

`THE DAILY TELEGRAPH' Jest największym pod względem nakładu prestiżowym dziennikiem brytyjskim i jako jedyny przekracza 1 mln egzemplarzy. Jest to więcej, niż połączone nakłady dwóch jakichkolwiek innych prestiżowych dzienników i więcej niż łączne nakłady `FT', `G' i `I'. Został założony w 1855 przez Arthura B. Sleigh'a i rozpoczął on nową epokę w prasie brytyjskiej, już bez podatku stemplowego. Również jako pierwsza gazeta na rynku od roku 1858 kosztuje jednego pensa. `DT' w większym stopniu niż `Times' dostarczał lekkich informacji, pisał o sprawach popularnych, a nawet sensacyjnych i szybko zdobył czytelników. Popularna tematyka i niska cena spowodowały, że szybko uzyskał duże nakłady. W latach 70. XIX w. zmieniło się nastawienie pisma na tematykę bardziej polityczną. Obecnie uważa się, że `DT' jest gazetą wybitnie z prawego skrzydła. Wynika to głownie z osobistych związków zespołu redakcyjnego z przywódcą Partii Konserwatywnej oraz wpływów aktywistów konserwatywnych na gazetę. Prześmiewczo nazywana bywa `Torygraph'.
W latach 30. XX w. wychodzi jako `Daily Telegrach-Morning Post', gdyż obecni właściciele - bracia Berry zakupili `Morning Post' (datujący swoją historię od 1772r.). pod nowym zarządem pismo wróciło do prezentowania poważnych informacji i komentarzy z domieszką popularnej tematyki i human interest stories . Pozwoliło to przed II wojna światową osiągnąć nakład 750 000 egzemplarzy. Po wojnie był pierwszym poważnym dziennikiem przekraczającym nakład 1 mln egz. W latach 60. dodano kolorowy magazyn i szybko reagowano na zmiany przeprowadzane przez `Timesa'. Wojna cenowa z `T' pozwala jedynie utrzymać nakład na poziomie 1 mln. Gazecie nie udał się pozyskać młodych czytelników, broniąc konserwatywnych wartości, niejako automatycznie zawęża krąg swoich odbiorców do starszych przedstawicieli klasy średniej.
`DT' znane jest również z wielu błędów, jakie pojawiają się na łamach tej gazety. Widoczne jest to głównie w rubryce nekrologów. Omyłkowo uśmiercono wiele osób. Kolejną pomyłką było wydrukowanie wydania gazety ze środy 24 lutego 1988 z datą czwartku 25 lutego. Skomentowano to następnego dnia czyli w czwartek 25 II w komiksie następującymi słowami: `Mam nadzieję, że dzisiejszy czwartek, będzie lepszy do wczorajszego”. `FINANCIAL TIMES' Został założony przez Honoracja Bottomley'a 9 stycznia 1888 jako London Financial Guide . Miesiąc później, 13 lutego zmieniono tytuł na ten obecnie istniejący. Początkowo główną grupą odbiorców tej gazety była ta społeczność Londynu związana z finansami i interesami. I tak niedługo po rozpoczęciu swojej działalności `FT' ogłosił się `Biblią maklerów'. Jedynym rywalem tej gazety na płaszczyźnie tematyki ekonomicznej był inny nieco starszy (1884) tytuł `Financial News'. Dlatego też w 1893 `FT' rozpoczął wydawanie swojej gazety w kolorze łososiowym, po to aby czytelnicy mogli z łatwością odróżnić go od białego `Financial News'a'. Rywalizacja tych dwóch gazet doprowadziła w końcu do tego, że w 1945 obie gazety połączyły się i zaczęły wychodzić pod wspólnym tytułem `FT' jako sześciostronicowa gazeta. Gazeta bardzo szybko zaczęła się rozbudowywać, zwiększyła swoją objętość, rozesłała swoich korespondentów do wielu krajów na świecie. 1 stycznia 1979 po raz pierwszy została wydrukowana poza UK, we Frankfurcie. Od tego czasu stała się prawdziwą globalną gazetą biznesową, jest drukowana obecnie w 22 miastach takich jak: Londyn, Leeds, Dublin, Paryż, Frankfurt, Sztokholm, Mediolan, Madryt, NY, Chicago, LA

(…)

… za centro-prawicowy lub liberalny. Popiera wolne rynki i globalizację.
4 stycznia 1993 `FT' ukazał się w białym kolorze (jako jedyny raz) aby uczcić stulecie `w różowym'.
`THE INDEPENDENT'
Jest najmłodszą wielkoformatową brytyjską gazetą. Przez społeczeństwo brytyjskie nazywana jest często `Indie', natomiast jej sobotnie wydanie `The Independent on Sunday' - `Sindie'. Powstała w 1986 roku i od początku…
… z uwzględnieniem miejsca zamieszkania czytelników: jest zatem wydanie kontynentalnej Europy, amerykańskiej i azjatyckie. W 1998 `FT' był pierwszą brytyjską gazetą, która sprzedawała więcej egzemplarzy poza granicami UK niż w kraju. Światowe czytelnictwo tej gazety jest szacowane na 1.6 miliona ludzi w ponad 140 krajach. W 2000 wydano niemieckojęzyczną wersję `FT' - `Financial Times Deutschland'. `FT' zatrudnia…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz