Działy redakcji - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1610
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Działy redakcji - wykład - strona 1 Działy redakcji - wykład - strona 2 Działy redakcji - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Działy redakcji Dział miejski - dziennikarze, reporterzy zatrudnieni w tym dziale mają przydzielone tematy związane z problematyką lokalną miasta, w którym wychodzi dane pismo.
Poszczególni pracownicy wyznaczają terytorialne zakresy swych zainteresowań, zajmując się wybranymi dzielnicami miasta. Dziennikarze w tym dziale muszą liczyć się z trudnymi warunkami pracy, takimi jak: konieczność utrzymywania stałej dyspozycyjności, pracą w godzinach nie tylko rannych, popołudniowych, ale i nocnych. zobowiązani są do wykonywania wielu rozmaitych zadań, którym często towarzyszy pośpiech i konieczność ścisłego dotrzymywania terminu. To powoduje, że niekiedy materiały prasowe są gorzej i bardziej powierzchownie przygotowane niż w innych działach redakcyjnych, w których praca jest zdecydowanie spokojniejsza, Dział terenowy - informacje na temat wydarzeń w różnych regionach przygotowywane przez pracowników tego działu są wielorakie. Oprócz etatowych dziennikarzy (także z oddziałów) wiadomości dostarczają współpracownicy, czytelnicy i informatorzy. Od zatrudnionych w tym dziale reporterów, korespondentów - podobnie jak w dziale miejskim - oczekuje się pełnego zaangażowania, samodzielności, stałej dyspozycyjności i pomysłowości. Dział krajowy - tutaj redaguje się informacje krajowe i zagraniczne. Praca jest tu zdecydowanie spokojniejsza niż w wyżej omówionych działach. Podstawą przygotowania serwisu informacyjnego są nadchodzące do tego działu depesze. Pochodzą one z agencji prasowych lub od indywidualnych korespondentów - tzw. wysłanników redakcji. Wiadomości dzielone są na dotyczące: polityki zagranicznej, wewnętrznej, rozmaitości i sprawy gospodarcze oraz regionalne. Dyżurny redaktor tego działu rozdziela je dziennikarzom wyspecjalizowanym w danej dziedzinie wiedzy, którzy opracowują je i uzupełniają dodatkowymi wiadomościami pochodzącymi z różnych źródeł. Dział łączności z czytelnikami - w tym dziale gromadzi się korespondencję, przeprowadza interwencje. Dziennikarze zajmują się także poradnictwem, organizowaniem rozmaitych akcji (np. charytatywnych) i konkursów. Nierzadko zachęcają również do współpracy naukowców lub specjalistów, którzy odpowiadają na pytania zainteresowanych konkretną dziedziną wiedzy. Pracownicy tego działu utrzymują też stały kontakt z czytelnikami, którzy osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e - mailowej, faksu, zgłaszają swoje wnioski, zażalenia i prośby, traktując niejednokrotnie redakcję jako jedyną i ostatnią instancję, do której mogą zgłosić się ze swoimi problemami. Od zatrudnionych tu dziennikarzy wymaga się odpowiedzialności, łatwości nawiązywania kontaktów z innymi, ale też umiejętności selekcji napływających materiałów.

(…)

… odbiorcy pisma. Dział dodatków tematycznych - zwany też jest redakcją marketingową. Tutaj przygotowuje się dodatki tematyczne. W niektórych redakcjach, np. w „Dzienniku Łódzkim”, dział ten stanowi osobną komórkę niezależną od redakcji macierzystej. Natomiast w „Gazecie Wyborczej” dziennikarze mają przydzielone dodatki, których problematyka łączy się z tym, czym zajmują się na co dzień. Oznacza…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz