Działalność wewnętrzna administracji - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 623
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Działalność wewnętrzna administracji - omówienie - strona 1 Działalność wewnętrzna administracji - omówienie - strona 2 Działalność wewnętrzna administracji - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Działalność wewnętrzna administracji Każde stanowisko prowadzi tego typu działalność
Podział na administrację zewnętrzną (efekt wewnętrznej) i wewnętrzną. - obywatele interesują się zewnętrzną (np. akty stanowienia prawa)
- z punktu widzenia pracowników działalność wewnętrzna to ciąg czynności w postaci pracy biurowej po to żeby uzyskać rezultat na zewnątrz, w celu stworzenia materialnych i niematerialnych warunków żeby cel istnienia tej instytucji był wykonany
-działalność wewnętrzną trudno jest opisać
-cała prawa administracyjna polega na przetwarzaniu informacji (czynności polegające na analizie tych informacji)
-cechy tej ilości czynności (działalność wewnętrzna)
1) Praca usługowa na rzecz innych podmiotów (społeczeństwo)
2) Praca różnorodna - ciągłe przetwarzanie informacji (coraz to nowe decyzje w stosunku do innych podmiotów)
3) Praca powtarzalna
4) Praca masowa - masowa ilość czynności, oddziaływanie na społeczeństwo. Praca nie ma swojego końca.
5) Praca niezbędna wobec społeczeństwa. Musi istnieć administracja - ` fabryka informacji'.
Każda informacja powinna prawidłowo wyglądać, być zgodną z określonymi zasadami.
Treść informacji
Nośnik informacji
Symbol za pomocą, którego informacja jest utrwalana
Sposób przenoszenia informacji
Informacja musi spełniać następujące warunki:
Rzetelność
Szybkość, terminowość
Wyczerpująca (skupiać w sobie wszystkie składowe elementy składające się na treść informacji
Zwięzła
Uporządkowana
Dostępna (odpowiednia klasyfikacja, przechowywanie)
Systemy informacji:
Formalny
Półformalny - informacje dodatkowe
Nieformalny - plotki itp.
Zasady organizacji pracy wewnętrznej:
Stawianie celów, użycie różnych środków
Zasada doboru (prawidłowego) pracowników w związku z ich zdolnościami, wiedzą, motywacją i stanem zdrowia
Podział w ramach komórek organizacyjnych
Zasada skupienia, koncentracji w pracy ( w jednych komórkach koncentrować i tym sposobem mieć lepsze rezultaty)
Planowanie i rytmiczność pracy
Zasada harmonizacji pracy współpraca w2szystkich komórek)
Zasada dyscypliny pracy
Zasada jednoosobowego kierownictwa; kolegialna tylko w tych instytucjach o strategicznym działaniu
Zasada hierarchicznego podporządkowania
Zasada kontroli i nadzoru
Zasada sprawnej pracy biurowej i planowanie


(…)

… hierarchiczne,
akty kierownictwa wewnętrznego,
akt indywidualno - konkretny = polecenie służbowe,
K - PH - AKW,
władcze oddziaływanie na jednostkę,
porządkowanie i kształtowanie życia publicznego,
jeśli ma kompetencje wynikające z ustaw,
nasze zachowanie determinowane jest przez ustawy (obowiązki obywateli),
dają podstawowe zasady wynikające z ustaw; szczegóły Sejm pozostawia administracji (wykonuje ona ustawy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz