Dystrybucja w marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1827
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dystrybucja w marketingu - strona 1 Dystrybucja w marketingu - strona 2

Fragment notatki:


Struktura dystrybucji: #kanały dystrybucji (rodzaj, struktura, liczba, współuczestnicy kanału, instytucje wspomagające przepływ strumieni rynkowych) #dystrybucja fizyczna (obsługa zamówień, transport, utrzymywanie magazynów i zapasów) Funkcje kanałów marketingowych pełnione przez pośredników: *transakcyjna zakup - kupowanie produktów do powtórnej sprzedaży lub jako agent zapewniający podaż produktu; sprzedaż - kontaktowanie się z potencjalnymi klientami, promowanie produktów, zbieranie zamówień; przejmowanie ryzyka - branie na siebie ryzyka wiążącego się z posiadaniem prawa własności na zapasy, które mogą stać się przeterminowane lub ulec zepsuciu *logistyczna budowanie asortymentu - tworzenie asortymentu przez pozyskiwanie towarów z kilku źródeł, aby mogły służyć konsumentom; składowanie - gromadzenie i przechowywanie produktów w korzystnej lokalizacji, by oferować klientom lepsze usługi; sortowanie - zakup dużych ilości i rozdzielanie ich na mniejsze partie żądane przez konsumentów; transportowanie - fizyczne przemieszczanie produktu do konsumenta
*pomocnicza: finansowanie - udzielanie konsumentom kredytu; klasyfikacja produktów - inspekcja, testowanie lub ocena artykułów, przyznawanie im klasy jakościowej; informacja i badania marketingowe - dostarczanie konsumentom i dostawcą informacji, włącznie z danymi dotyczącymi warunków konkurencji i trendów;
Cechy bezpośrednie i pośrednie kanałów dystrybucji: Cecha (bezpośredni/pośredni): *kontrola nad kanałem dystrybucji (pełna producenta/podzielona pomiędzy członków) *strategia dystrybucji (producenta/ pośredników) *koszty producenta (wysokie/niskie) *sztywność reguł (mała/duża) *produkt (możliwe uwzględnienie specjalnych życzeń nabywcy/standardowy) *asortyment (wąski, własny/szeroki, złożony z produktów wielu producentów) *cena (negocjowana z klientem/zależna od strategii dystrybutora) *sprzężenie zwrotne informacji (duże/małe) *promocja i motywacja (skierowana do nabywców finalnych/skierowana do pośredników) *reklama („pcha” produkt/ „ciągnie” produkt);
Charakterystyka rodzajów dystrybucji: Czynnik (intensywna/selektywna/ekskluzywna): *potrzeby nabywców (podstawowe/zróżnicowane/zindywidualizowane) *wymagania nabywców wobec warunków zakupu (małe/średni/duże i b. duże) *wymagania nabywców wobec zakresu usług (b. małe i małe/średnie/duże i b. duże) *rodzaj produktów (częstego zakupu/ okresowego zakupu/ epizodycznego zakupu) *wartość jednostkowa (b. mała i mała/średnia, duża/duża i b. duża) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz