To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Dystrybucja medialna
Cele dystrybucji medialnej:
- rozpowszecnianie media na określonym terenie,
- zwielokrotniona przekazywana treść,
- dopasowanie do konkretnych potrzeb (zarówno środków przekazu jak i odbiorców),
- nie wymaga przechowywania „zapasów”
- poszerza grono odbiorców mediów,
- oferuje nowe technologie i metody odbioru,
- kładzie naciks na wygodę nabywców.
Pośrednicy w dystrybucji medialnej:
Kanały dystrybucyjne:
- zeroszczeblowy (bezpośredni)- producent sprzedający swoje produkty odbiorcom, np.: prenumerata, akwizycja, we własnych punktach, przez internet, „gazeciarze”.
- jednoszczeblowy (pośredni)- jeden pośrednik- detalista, np.: prywatne kioski, autoryzowane punkty, stacje TV w ofercie operatora, internet w ofercie dostawcy
- dwuszczeblowy (pośredni)- hurtownik i detalista, np. RUCH sa ptywatne kioski, kolporter- supermarkety. W tym: sieci kolporterkie
Dystrybucja mediów:
PRASA
RADIO
- kolportaż prasy,
- prenumerata,
- dlaczego jest ważnym elementem dystrybucji
- jaki tytuł dostępny jest tylko w ten sposób?
- elektroniczny doostęp do wersji cyfrowych,
- dystrybucja naręczna,
- sprzedaż we własnych placówkach (np. Kropka TV),
- prasa w internecie, telefonach kom, RSS i e-paper.
- stacje radiowe w internecie
- kanały RSS i podcasty (iPod + broadcast)
- RDS
- radio na wizji (multimedialne radio)
- pozostałe (np. emisja w sklepach, na przystankach, w telefonach komórkowych)
TELEWIZJA
INTERNET
- TV w internecie
- przez stronę internetową (np. tvn24.pl)
- współpraca z portalami internetowymi; patronaty portali nad programami stacji TV, np. interia
- telewizja interaktywna (np. iTVP)
- internetowe stacje TV- tworzone z myślą o dystrybucji w sieci; liczne kanały tematyczne;
- TV w telefonii komórkowej, teletekst, sprzedaż w punktach i osobista
- poprzez dostawcę (dystrybutora sieci), np. Orange, UPC
- mobilnie (urządzenia prznoścne)
- RSS i podcasty
Nazwa pierwszego kanału telewizyjnego, uruchomionego przez klub piłkarski- BORO TV, 97
Wygodna nabywców środków komunikowania masowego
Czas i miejsce odbierania mediów
…co 8 osoba twierdzi, ze w ogóle nie ma dla siebie czasu…
…co 3 osoba twierdzi, ze ma go mniej, niż 5 lat temu…
---ze względu m. in. na pracę, rodzinę, naukę…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)