Dr Dariusz Zając - strona 4

note /search

Defincja antypedagogiki - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 140
Wyświetleń: 518

defincja Antypedagogiki wg Górniewicz Antypedagogika sytuuje siebie po przeciwnej stronie wychowania. Opiera się na ustaleniach psychologii humanistycznej i osobę ludzką traktuje jako wartość niepowtarzalną, najwyższą, nieredukowalna do niczego, pedagogikę krytykuje za socjocentryzm w spojrzeni...

Definicja pluralizmu - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 399

definicja Pluralizmu Pluralizm to teoria w myśl, której rzeczywistość składa się z bytów różnorakich, niesprowadzalnych do jednej realności. Pluralizm zakłada, że w obrębie jakiegoś fragmentu rzeczywistości występuje wielość zróżnicowanych a jednocześnie zachowujących względem siebie pewną auto...

Etapy rozwoju teorii wychowania - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 483
Wyświetleń: 1659

etapy rozwoju teorii wychowania wg Śliwerskiego  do 1945 –intensywny rozwój pedagogiki ogólnej  1946-1989 –rozwój i różnicowanie nauk pedagogicznych, powstanie i dominacja teorii  -90-95

Metody indywidualne - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 91
Wyświetleń: 441

Metody indywidualne. Józef Górniewicz wśród metod wychowania wyróżnia m.in.: metodę indywidualną-bezpośrednią (metoda wpływu bezpośredniego)  - nagradzanie  - karanie  - modelowanie  - kształtowanie zachowań wg wzoru  - stawianie zadań do wykonania  - perswadowanie ...

Typy relacji między podmiotami - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 273

Typy relacji między podmiotami. Typy relacji między podmiotami - r.altruistyczna – spostrzeganie drugiego człowieka, działanie na jego rzecz, liczenie się z jego potrzebami - r.instrumentalna – spostrzeganie drugiego człowieka jako użyteczny instrument do realizacji własnych interesów - r.koo...

Właściwości wychowania jako bytu społecznego - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 469

WŁAŚCIWOŚCI WYCHOWANIA JAKO BYTU SPOŁECZNEGO polega na tym, że działanie podmiotu wychowującego wywołuje współdoznawanie podmiotu wychowywanego a ten z racji swojej aktywności odwzajemnia się działaniem na podmiot wychowujący. Istotą wychowania jako bytu społ. jest wychowanie- współdziałanie i ...

Wychowanie do emancypacji - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 413

wychowanie do emancypacji (wg. Czerepaniak- Walczak) Wyraża się w tworzeniu warunków do rozwijania u ludzi takich dyspozycji osobowościowych i jednocześnie takich kompetencji umiejętnościowo- sprawnościowych, które to czynią ich zdolnymi do uw...

Cechy teorii wychowania zorientowanej humanistycznie - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 98
Wyświetleń: 770

CECHY TEORII WYCHOWANIA ZORIENTOWANEJ HUMANISTYCZNIE - odideologizowanie teorii wychowania - umacnianie wiarygodności teorii wychowania - otwarcie teorii wychowania na dorobek innych nauk - konieczność otwarcia się teorii wychowania ...

Definicja teorii wychowania - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 462

definicja teorii wychowania wg Sośnickiego zbiór przesłanek teoretycznych funkcjonowania rzeczywistych systemów wychowawczych. Przesłanki te przybierały postać zdań uzasadniających przyjęty model praktyki wychowawczej lub też zdań które stanowią opis tego modelu ...

Strategie uczniów - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 483

strategie uczniów *Dobrego wojaka Szwejka -poszukiwanie specjalnych względów -„starać się nie podpaść” -wycofanie *wyspecjalizowane strategie udzielania odpowiedzi na pytania nauczyciela -zgadywanie -unikanie odpowiedzi -odpowiadanie cicho i niewyraźnie *strategia adaptacji do sytuacji szk...