Dr Dariusz Zając - strona 3

note /search

Struktura wiedzy naukowej - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 749

STRUKTURA WIEDZY NAUKOWEJ - prawa nauki- należycie uzasadnione i dostatecznie sprawdzone twierdzenia - prawidłowości- obiektywne stale powtarzające się związki lub relacje cech i zdarzeń zachodzących w rzeczywistości - teorie naukowe- s...

Techniki według Łobockiego - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 385
Wyświetleń: 1463

Techniki wg Łobockiego Klasyfikacje technik wychowania: wg Łobockiego A. Indywidualne (doraźne): B. Grupowe: a) werbalne (oparte na słowie): b) niewerbalne (bez słowne): C. Dyrektywne (udzialanie wskazówek): D. Niedyrektywne (bez udzielania wskazówek): ...

Zalety metody 6 kroków Gordona - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 665

zalety metody 6 kroków Gordona - nie stresuje dziecka - powoduje twórcze myślenie - może być stosowana w całym okresie życia - może być stosowana w innych sytuacjach - wzmacnia więzi międzyludzkie - nie powoduje urazów - uczniowie uczestniczący w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzj...

Definicja wychowania ku podmiotowości - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 84
Wyświetleń: 644

definicja wychowania ku podmiotowości Ku podmiotowość to relacja zachodząca między ludźmi, którzy obdarzają się nawzajem szacunkiem i zaufaniem, otwierają się na siebie, pobudzając do aktywności będącej podstawą uzyskiwania podmiotowości. Inaczej rzecz biorąc wychowanie ku podmiotowości to uwal...

Funkcje teorii - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 224
Wyświetleń: 630

funkcje teorii Funkcja eksplanacyjna Polega na opisie i wyjaśnianiu rzeczywistości, która jest przedmiotem badań każdej teorii. Sprowadza się do porządkowania, systematyzowania, do łączenia twierdzeń w spójną, koherentną całość. Funkcja heurystyczna Polega na tym, że w obszarze każdej konkretn...

Metateoria i metadyskurs - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 63
Wyświetleń: 581

metateoria, metadyskurs Wg B. Śliwerskiego METETEORIA-w znaczeniu szerokim-interdyscyplinarne badanie teorii w ogóle W znaczeniu wąskim badanie określonej teorii w określonym podejściu Wg Witkowski METADYSKURS-to otwieranie się na wielość t...

Orientacja naturalistyczna - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 56
Wyświetleń: 742

DEFINICJA ORIENTACJI NATURALISTYCZNEJ Jest jedną z 5 alternatywnych orientacji wobec klasycznych ujęć wychowania - daje początek pedagogice humanistycznej- czyli opowiada się po stronie niezbywalnych praw dziecka do nieskrępowanego rozwoj...

Zadania teorii wychownia według Tchorzewskiego - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 56
Wyświetleń: 308

ZADANIA TEORII WYCHOWANIA WG TCHORZEWSKIE(t. wych zorientowana humanistycznie)  określenie przedmiotu poznania poprzez ukazanie jego aspektywnego charakteru  ustalenie podstawowych założeń o charakterze ontologicznym, epistemologicznym, metodologicznym  definiowanie, klasyfikowanie, typolog...

Antynomie wychowania - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 329
Wyświetleń: 1967

Antynomie wychowania. Antynomia – przeciwieństwo Antynomia wychowania oznacza przeciwieństwo wychowania dotyczące intencji, działań i wytworów - działania wychowawcze mogą tylko z nazwy być działaniami wychowawczymi, a tak naprawdę mają charakter pseudowychowawczy. - intencje tylko z pozoru m...

Cechy wychowania wartościowego - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 21
Wyświetleń: 448

Cechy wychowania wartościowego W wychowaniu rozumianym jako wprowadzenie w życie wartościowe wyraźnie zarysowują się 4 jego charakterystyczne cechy: - przyzwalanie wychowankowi na stawanie się człowiekiem - bezwarunkowa akceptacja wychowanka (nie jego zachowań) - rezygnacja z oddziaływań - by...