Dr Dariusz Zając - strona 2

note /search

Wykład - wychowanie alternatywne a tradycyjne

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 119
Wyświetleń: 644

czym różni się wychowanie alternatywne od tradycyjnego Wychowanie alternatywne jest wyraźną opozycją wobec wychowania tradycyjnego czyli tego, któremu towarzyszyły dwa przeświadczenia: - iż istotą wych. jest przekazywanie młodemu pokoleniu takich wartości i przekonań, które są społecznie cenion...

Prawa człowieka jako źródło celów wychowania - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 350

Dlaczego prawa człowieka są źródłem celów wychowania. Prawa człowieka są źródłem celów wychowania, bo: - prawa człowieka formułują postulaty pod adresem władz państwa i ludzi, jakimi powinni być i jaki powinni mieć program działania; - postulują tworzenie społeczeństw ludzi, którzy mogą i powin...

Metoda wychowania bez porażek - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 28
Wyświetleń: 518

Metoda wychowania bez porażek Metoda III to proces synergetyczny, czyli oparty na współdziałaniu. Istota. Metoda III polega na takim podejściu do konfliktu dotyczącego zaspokojenia potrzeb, w który obie strony łączą się w poszukiwaniu możliwego dla nich do przyjęcia rozwiązania. Jest to metoda...

Techniki wychowania - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 1841
Wyświetleń: 4648

Techniki wychowania (charakter, rodzaje) Klasyfikacja technik wychowania wg Łobockiego A. Indywidualne - udzielanie pomocy indywidualnej - wzmacnianie pozytywne - wzmacnianie negatywne - ignorowanie niepożądanych zachowań uczniów B. Grupowe - werbalne (oparte na słowie) - niewerbalne (bez ...

Antypedagogika - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 315
Wyświetleń: 1113

DEFINICJA ANTYPEDAGOGIKI „WSPIERAĆ A NIE WYCHOWYWAĆ”- naczelne hasło antypedagogiki Antypedagogika to rozwijający się w RFN od początku lat siedemdziesiątych XX wieku ruch protestu przeciwko „pedagogicznemu totalitaryzmowi społeczeństwa wychowującego”. Przedstawiciele tego nurtu sprzeciwiają si...

Wykład - rzeczywistość społeczna

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 161
Wyświetleń: 679

CO TO JEST RZECZYWISTOŚĆ SPOŁECZNA (jest częścią rzeczywistości), to część dostępnej człowiekowi rzeczywistości obejmującej swym zakresem znaczenie zjawisk, procesów, idei, sytuacji, przedmiotów, przy czym znaczenia te powstały dzięki nadaniu im cech nabytych w trakcie wzajemnych oddziaływań (o...

Definicja taksonomii - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 42
Wyświetleń: 854

Co to jest taksonomia i z czego się składa? TAKSONOMIA – hierarchiczna klasyfikacja celów. Taksonomia celów w naukach pedagogicznych, to ich hierarchiczna klasyfikacja, co oznacza, że cele wyższe mieszczą w sobie niższe, a osiągnięcie celu wyższego oznacza, że cele niższe również zostały osiągn...

Metody wychowania i rozwój Teorii Wychowania - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 224
Wyświetleń: 455

Metody wychowania i rozwój Teorii Wychowania. wg J. Garniewicza 1. Metoda indywidualna-bezpośrednia (metoda wpływu bezpośredniego) - nagradzanie - karanie - modelowanie - kształtowanie zachowań wg wzoru - stawianie zadań do wykonania - perswadowanie 2. Metoda grupowa-pośrednia (metoda wpły...

Metody wychowania - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 1589
Wyświetleń: 4536

Metody wychowania... Klasyfikacja metod wychowania według Konarzewskiego: Metody indywidualne: -nagradzania -karania -modelowanie -perswazji -zadaniowa Metody grupowe: -kształtowanie nacisku grupowego -kształtowanie odniesienia porównawczego -kształtowanie norm i ról społecznych -kształ...

Różnica pomiędzy strategiami wychowawczymi - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 49
Wyświetleń: 574

RÓŻNICA MIĘDZY STRATEGIAMI WYCHOWAWCZYMI - dotyczy nasilenia oddziaływań wychowawczych na wychowanka, to nasilenie jest najwyższe w strategii kształtującej - dotyczy częstotliwości występowania sytuacji i bodźców awersyjnych dla wychowanka i wychowawcy i nie ma tego w strategii poszukującej - ...