Dr Dariusz Zając - strona 5

note /search

Teoria zorientowana humanistycznie - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 371
Wyświetleń: 434

teoria zorientowana humanistycznie Co to jest humanizm? To prąd umysłowy epoki odrodzenia albo postawy intelektualnej i moralnej nawiązującej do dziedzictwa odrodzenia, wyrażający się troską o potrzeby, o szczęście, o godność, o swobodny rozwój człowieka. Współcześnie uważa się, że

Teoria wychowania - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 777
Wyświetleń: 3087

3 książki z zakresu Teorii wychowania o A. Tchorzewski Wychowanie w kontekście teoretycznym; o M. Łobocki - ABC dobrego wychowania; o J. Górniewicz Teoria wychowania; o Konarzewski, Kruszewski - Sztuka nauczania; o A. Tchorzewski – Współc...

Wykład - rzeczywistość wychowawcza

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 497

Co to jest rzeczywistość wychowawcza. Landman i Gous mówią, że w całej rzeczywistości istnieje ta jej część która odnosi się do wychowania. Jest ona jedną z wielu form wyrażania się człowieka. Oznacza stan (fakt) naszego życia indywidualnego, społecznego który umieszczony jest w konkretnej pers...

Funkcje celów według A. Guryckiej - wykład

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 224
Wyświetleń: 644

funkcje celów Wg A. Guryckiej:  wyodrębniająca – pozwala wyodrębnić poszczególne procesy wychowania spośród innych,  strukturalizująca (modelująca) – określa charakter interakcji między wychowawcą, a wychowankiem,  kontrolna – wyznaczają jakość niezbędną do nabycia doświadczeń i wpływów. ...

Proces wychowania - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 203
Wyświetleń: 735

proces wychowania Podejście obiektywistyczne wg Wroczyńskiego – ciąg działań podejmowanych przez wychowawców wobec wychowanka lub wychowanków, działań zaplanowanych, ukierunkowanych, których skuteczność pedagogiczną można ocenić w postaci zmian w zachowaniach wychowanków uznanych ...

Wychowanie alternatywne - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 343

WYCHOWANIE ALTERNATYWNE to rodzaj wychowania odwołującego się do przesłanek, zasad, norm, treści odmiennych od tych, do których odwołuje się wychowanie obyczajowo lub instytucjonalnie uprawomocnione w danym społeczeństwie ...

Defincja metadyskursu według Witkowskiego - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 14
Wyświetleń: 231

DEFINICJA METADYSKURSU WG WITKOWSKIEGO oznacza otwarcie się na wielość teorii, na zdecentrowany świat kultury, nie odrzucanie żadnej z teorii, nie wydawanie ocen co do ich ostatecznej wartości. ...

Definicja Pseudowychowania - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 700

definicja Pseudowychowania Definicja wg Tchorzewskiego to zjawiska które uzurpują sobie prawo do bycia wychowaniem a które w swojej istocie są jemu przeciwne rodzaje pseudowychowania (Filek) : wych. nieadekwatne, fikcyjne, wyobcowane, zawładające ...

Definicja rzeczywistości - opracowanie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Teoretyczne Podstawy Wychowania
Pobrań: 0
Wyświetleń: 315

definicja rzeczywistości realnie istniejący czasowo i przestrzennie usytułowany układ idei, obiektów, ludzi, a także relacji miedzy nimi, dostępny i możliwy do ogarnięcia przez ludki rozum będący jej wytworem ...