Dowody osobiste 1

Nasza ocena:

3
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1050
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dowody osobiste 1 - strona 1

Fragment notatki:

Właściwość organów w zakresie wydawania dowodów osobistych (rzeczowa i miejscowa) Art. 45.  1. Dowód osobisty wydaje właściwy organ gminy. W rozumieniu niniejszej ustawy organem gminy jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta.
2. Właściwość miejscową organu, o którym mowa w ust. 1, ustala się według miejsca pobytu stałego osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, a w razie braku takiego miejsca - według ostatniego miejsca pobytu stałego tej osoby.
3. Jeżeli nie można ustalić właściwości miejscowej organu w sposób wskazany w ust. 2, dowód osobisty wydaje organ gminy właściwy dla obszaru dzielnicy Śródmieście w m. st. Warszawie. Art. 52.  Organy gminy wykonują zadania określone w ustawie jako zadania zlecone z zakresu administracji rządowej. Forma i treść dowodu osobistego Art. 37.  1. W dowodzie osobistym zamieszcza się:
  1)   nazwisko i imię (imiona) oraz imiona rodziców i nazwisko rodowe;
  2)   datę i miejsce urodzenia;
  3)    adres miejsca zameldowania na pobyt stały, a w razie jego braku - zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące; w przypadku braku zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące, danych o adresie nie zamieszcza się;
  4)   płeć, wzrost w centymetrach i kolor oczu;
  5)   numer ewidencyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL);
  6)   nazwę organu wydającego, datę wydania oraz termin ważności dowodu osobistego.
2. Dowód osobisty zawiera również zdjęcie i podpis jego posiadacza.
3. Dane zawarte w dowodzie osobistym przeznaczone do odczytania maszynowego oraz dane zawarte w numerze ewidencyjnym, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, nie mogą obejmować innych danych osobowych niż określone w ust. 1 pkt 1-4 i 6. § 4.  1.  Dowód osobisty ma formę spersonalizowanej przy użyciu wielkich liter karty identyfikacyjnej o wymiarach 54 x 85 mm, wykonanej z tworzywa sztucznego, zawierającej dane osobowe, adres, zdjęcie i podpis posiadacza, trzyliterową serię i sześciocyfrowy numer dowodu osobistego, nazwę organu wydającego dowód osobisty, datę wydania i termin ważności oraz elementy zabezpieczające dokument przed podrobieniem i sfałszowaniem. Postępowanie w sprawie wydawania dowodu osobistego § 1.  1. Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, zwanego dalej "wnioskiem", wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy.
2. Małoletni składa wniosek w obecności jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego.
2a. Wniosek można składać za pośrednictwem organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu czasowego wnioskodawcy, jeżeli jego złożenie we właściwym organie gminy nie jest możliwe.


(…)

…, przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy, dowód uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego oraz:
  1)   odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński,
  2)   odpis skrócony aktu małżeństwa wraz…
… administracji publicznej, zwanego dalej "centrum personalizacji dokumentów", w drodze teletransmisji danych w formie dokumentu elektronicznego.
6. Część B formularza, zawierającą potwierdzenie złożenia wniosku oraz określającą termin odbioru dowodu osobistego, otrzymuje wnioskodawca.
7. Centrum personalizacji dokumentów przekazuje wyprodukowany, na podstawie danych zawartych w części A formularza, dowód…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz