To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Doskonalenie pracowników. Pojęcie: • To podnoszenie kwalifikacji pracownikow, w celu zwiększania jej sprawności działania i obejmuje ono kształtowanie kompetencji specjalistycznych, konceptualnych i interpersonalnych, bądź – w innym ujęciu – wiedzy, umiejętności i postaw. • Przyczynia się do sukcesu organizacji dzięki temu, że pomaga jej w pozyskaniu pracownikow, ktorych organizacja potrzebuje, aby zaspokoić swoje obecne i przyszłe potrzeby. Wpływa też pozytywnie na efekty osiągane przez pracownikow, daje im możliwości rozwoju oraz kariery. Główne cele rozwoju pracowników. • Upewnienie się, że pracownicy rozumieją, czego się od nich oczekuje, uzgodnienie z nimi celow, względem ktorych będą mierzone osiągane przez nich efekty, oraz określenie jakiego poziomu kompetencji się od nich wymaga. • Ustalenie, ktorzy z pracownikow mają odpowiedni potencjał, zachęcenie ich do opracowania i zrealizowania planow rozwoju osobistego i upewnienie się, że dane im będą możliwości rozwoju, szkolenia oraz zdobycia doświadczenia potrzebnego do wykonywania bardziej odpowiedzialnych zadań na swoim stanowisku oraz w innych częściach organizacji. • Umożliwienie awansu i stworzenie systemu kontroli awansow. Strategia rozwoju pracowników. • To kompleksowy, długookresowy i celowy rozwoj potencjału ludzkiego na wszystkich szczeblach zarządzania w interesie wszystkich pracownikow przedsiębiorstwa. Jest ona osiągana jeżeli uwzględni się: • warunki rozwoju pracownikow, • tezy dotyczące znaczenia strategii rozwoju pracownikow, • kierunki podnoszenia kwalifikacji pracownikow. Warunki rozwoju pracowników. • Powinna być sformułowana polityka przedsiębiorstwa oraz określone jego cele strategiczne. • Programy kształcenia (dokształcania) muszą być znane pracownikom. • Menedżerowie najwyższego szczebla powinni informować zdolnych pracownikow o istnieniu programu przygotowania młodych pracownikow do zajmowania stanowisk kierowniczych w przyszłości. Elementy doskonalenia pracownikow. Doskonalony pracownik. Samodoskonalenie. Informacyjno – pokazowe. Uzupełnienie i pogłębienie wiedzy. Wyspecjalizowane instytucje. Kursy, seminaria, studia podyplomowe. Symulacyjne. Kształtowanie umiejętności. Przełożony, sztab personalny, organizacje zawodowe. Doskonalenie w działaniu. Staże, rotacje, wymiany międzynarodowe. Kształtowanie postaw. Podniesienie efektywności działania pracownikow. Korzyści stosowania strategii rozwoju. • Programy doskonalenia pracownikow ułatwiają i przyspieszają dostosowanie się przedsiębiorstwa do zmienionych warunkow otoczenia, nowych strategii i celow. • Umożliwienie aktywnego kształtowania przyszłości.
(…)
… w znalezieniu innej pracy lub rozpoczęcia nowej kariery, czy
nowej aktywności zawodowej.
• Pomoc może mieć charakter pośredni w postaci szkoleń przekwalifikowujących lub podnoszących
kwalifikacje lub bezpośredni i wowczas sprowadza się do znalezienia dla zwalnianego pracownika
konkretnej oferty lub ofert pracy.
• Usługi doradztwa personalnego.
Outplacement – procedura.
• Wiedza o rynku pracy – ważna…
… dział HR
• Strategia organizacji.
• Decyzja menedżerska.
• Potrzeba ze strony pracownikow.
• Moda.
Nowoczesny dział HR – parter biznesowy:
• Partner strategiczny:
◦ Menedżer personalny jako partner strategiczny na rowni z innymi menedżerami sprawia, że
strategia i cele strategiczne całej firmy zostaną osiągnięte. Zarządza zasobami strategicznymi
firmy.
◦ Dział personalny przestaje być źrodłem kosztow…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)