Diagnoza i diagnostyka pedagogiczna

Nasza ocena:

5
Pobrań: 322
Wyświetleń: 2058
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Diagnoza i diagnostyka pedagogiczna - strona 1

Fragment notatki:

Wyjaśnij pojęcie diagnoza i diagnostyka pedagogiczna.
DIAGNOZA- w szerokim znaczeniu diagnoza stanowi „każdy proces w wyniku, którego
uzyskuje się nowy informacje o rzeczywistości lub jej fragmentach będących przedmiotem
poznania.
Wg. Kamińskiego diagnoza oznacza „rozpoznanie badanego stanu rzeczy na podstawie
zebranych objawów i znanych ogólnych prawidłowości przez przyporządkowanie
sprawdzonych objawów do określonego ich typu oraz przez wyjaśnienie genetyczne tego
stanu, określenie jego fazy obecnej i przewidywanego rozwoju”.
Diagnozowanie możne określić, jako proces rozwiązywania problemu, który nie kończy się
na stwierdzeniu stanu aktualnego, ale zmierza do wskazania kierunku poprawy, pomocy.
DIAGNOSTYKA PEDAGOGICZNA- to teoria i praktyka diagnozowania działalności
wychowawczej, jej środowiskowych uwarunkowań, przebiegów i skutków.
Wg. Niemiecki diagnostyka pedagogiczna jest opisem i wyjaśnieniem sposobów
rozpoznawania sytuacji dydaktycznej i wychowawczej ucznia- w tym zmian, jakie w nim
zachodzą pod wpływem oddziaływania pedagogicznego.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz