To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PL
DECYZJA EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO
z dnia 12 października 1999 r.
w sprawie Regulaminu Zarządu Europejskiego Banku Centralnego
(EBC/1999/7)∗
ZARZĄD EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO,
Uwzględniając Regulamin Europejskiego Banku Centralnego, w szczególności artykuł 8 i artykuł 24,
Mając na uwadze, iż w celu zapewnienia możliwości przyjmowania przez Zarząd decyzji EBC w
dowolnym czasie niezbędne jest określenie zasad przyjmowania decyzji za pośrednictwem
telekonferencji oraz zasad delegowania kompetencji, przy założeniu, że zasady te służyć będą realizacji
reguły kolektywnej odpowiedzialności Zarządu,
PRZYJMUJE NASTĘPUJĄCĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Uzupełniający charakter decyzji
Postanowienia niniejszej decyzji uzupełniają postanowienia Regulaminu Europejskiego Banku
Centralnego. Terminy użyte w niniejszej decyzji mają takie samo znaczenie, jak w Regulaminie
Europejskiego Banku Centralnego.
Artykuł 2
Uczestnictwo w posiedzeniach Zarządu
1.
Prezes powołuje jednego z pracowników Europejskiego Banku Centralnego (EBC) na stanowisko
Sekretarza. Do zadań Sekretarza należy przygotowywanie i sporządzanie skróconych sprawozdań
ze wszystkich posiedzeń Zarządu.
∗
Tekst nie jest tłumaczeniem urzędowym. W języku polskim nie powstało urzędowe tłumaczenie Regulaminu Zarządu.
2.
W przypadku nieobecności Prezesa oraz Wice-Prezesa, obradom Zarządu przewodniczy członek
Zarządu o najdłuższym stażu na tym stanowisku, przy czym w przypadku, gdy dwóch lub więcej
członków Zarządu uzyskało taki sam staż na tym stanowisku – obradom przewodniczy członek
Zarządu najstarszy wiekiem.
3.
Zarząd może zapraszać pracowników EBC do uczestnictwa w posiedzeniach.
Artykuł 3
Porządek obrad i sprawozdanie z posiedzenia
1.
Zarząd przyjmuje porządek obrad każdego z posiedzeń. Sporządzoną przez Prezesa propozycję
porządku obrad przesyła się wraz z odpowiednimi dokumentami członkom Zarządu na co najmniej
dwa dni robocze przed danym posiedzeniem – za wyjątkiem sytuacji nadzwyczajnych, w których
Prezes podejmuje działania stosownie do okoliczności.
2.
Skrócone sprawozdania z posiedzenia Zarządu przedkłada się członkom Zarządu do zatwierdzenia
na kolejnym posiedzeniu (lub też wcześniej, jeżeli istnieje taka potrzeba, w drodze procedury
pisemnej), przy czym sprawozdania takie podpisuje przewodniczący posiedzenia.
Artykuł 4
Telekonferencje
1.
Na wniosek Prezesa Zarząd może przyjmować decyzje w drodze telekonferencji, chyba że
sprzeciw wyrazi co najmniej dwóch członków Zarządu. Dla przyjęcia decyzji w drodze
telekonferencji wymagane jest zaistnienie szczególnych okoliczności. Charakter takich
szczególnych okoliczności określa Prezes, przy czym członkowie Zarządu mają prawo domagać się
uprzedniego poinformowania zarówno o telekonferencji jak i o zakresie spraw, co do których ma
zostać przyjęta decyzja.
2.
Decyzja podjęta przez Prezesa co do określenia szczególnych okoliczności oraz decyzje
podejmowane przez Zarząd w drodze telekonferencji są odnotowywane w skróconym
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)