To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
CYKL ORGANIZACYJNY - podlega mu wszystko, co robimy. Jest on indywidualny. Cykle mogą być zorganizowane lub niezorganizowane. Cykle decyzyjne bardziej przemyślane są efektywniejsze. Cykl organizacyjny Filozofia sprawnego działania
Abecadło praktyczności
Cykl organizacyjny jest odpowiedzią na określoną decyzje. Cykl organizacyjny:
Bardzo dobrze zorganizowany
- działając według niego może osiągnąć lepszy efekt.
-jest zorganizowany w sposób planowany, konsekwentny, przemyślany
Spontaniczny
Pierwszym człowiekiem, który zajął się tematyką cyklu organizacyjnego był Henry Louis Chatelain. Stworzył on pojęcie cyklu organizacyjnego i wskazał jego elementy. Według niego cykl organizacyjny składa się z następujących elementów:
Uświadomienie celu
Planowanie
Przygotowanie zasobów i warunków działania
Realizacji
Kontroli
Logicznie następują po sobie etapy
Ad2 ETAP PLANOWANIA DZIAŁANIA
określenie zasobów np. ludzkie, odpowiedni sprzęt, komunikacja miejska, precyzujemy sposób działania
Ad3 PRZYGOTOWANIE ZASOBÓW I WARUNKÓW DZIAŁANIA
Gromadzenie elementów niezbędnych do realizacji zadania.
Ad4 REALIZACJA
Realizacja w sposób zaplanowany.
RELATYWIZM CZASU - czas nie jest wielkością stałą. Ma to odzwierciedlenie w życiu rodzinnym i w kierowaniu. Na tym etapie weryfikuje się poprzednie etapy
Ad5 KONTROLA
pozwala na analizę tego co było wykorzystywane w cyklu organizacyjnym
sprawdza realizację
Filozofia cyklu organizacyjnego, sprawnego działania :
obmyślenie, zaplanowanie, działanie
realizacja
kontrola
Jest to podstawa do przejścia do ZARZĄDZANIA.
Cykl organizacyjny spójność elementów Organizacja
cel cel
PROBLEMTYKA CELU
- CZYM JEST CEL
JAK SIĘ GO OKREŚLA Podejście metodologiczne do cyklu:
diagnostyczna
prognostyczna
Różnią się podejściem do organizacji cyklu, wyznaczania celu.
Diagnostyczna - polega na analizie stanu dotychczasowego, ocenie tego jak ma wyglądać stan działania po przekwalifikowaniu produkcji, poszukanie odpowiedzi jak doprowadzić firmę od stanu aktualnego do porządanego.
Zasoby znane
Zasoby niezbędne
Różnice ( co potrzebujemy)
Prognostyczna- zakłada, że tworzymy coś nowego, koncentrujemy się na problematyce zasobów niezbędnych. Np zakładanie całkiem nowej firmy. Określa się tzw stan idealny.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)