Cykl działania zorganizowanego - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1330
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cykl działania zorganizowanego - wykład - strona 1 Cykl działania zorganizowanego - wykład - strona 2

Fragment notatki:

CYKL   DZIAŁANIA   ZORGANIZOWANEGO      kolejność  uporządkowana - rozwiązanie  Postawienie celu    Planowanie  Organizowanie  Zdawanie egzaminu  Kontrola wyniku  Wnioski     KONTROLA  CELE, RODZAJE, SPOSOBY KONTROLI     KONTROLA - DEFINICJE   KONTROLA – to stwierdzenie stanów rzeczywistych i porównanie ich ze stanami  wymaganymi (zadanymi), a następnie sformułowanie wniosków i ich realizacja w  praktyce.  (ujęcie tradycyjne)   KONTROLA – to także wszelkie działania kierownicze zmierzające do tego aby  rzeczywista działalność odpowiadała planowanej.  (ujęcie we współczesnej literaturze  przedmiotu).    W organizacjach produkcyjnych (wytwórczych) funkcję kontrolną należy rozumieć jako:   PROSPEKTYWNĄ – poprzedzająca realizację procesu (projekt)   BIEŻĄCĄ – sprawowaną w trakcie realizacji procesu (działanie)   RETROSPEKTYWNĄ – realizowaną po zakończeniu procesu (efekt)   Czynniki powodujące konieczność skutecznej kontroli   Zmienne warunki otoczenia (np. konkurencja),     Rosnąca złożoność organizacji (rozwój),     Błędy pracowników (tzw. czynnik ludzki)     Potrzeba delegowania uprawnień na niższe szczeble decyzyjne    Warunki skutecznej kontroli   System kontroli musi być:    aktualny,    obiektywny,    ekonomiczny,    elastyczny,   akceptowalny (co najmniej przez kadrę kierowniczą wszystkich szczebli).     CONTROLING – to planowanie, sterowanie i kontrolowanie procesami pracy.     Controling – nazywany bywa także; budżetowaniem lub raportowaniem       Funkcję kontrolera można porównać do roli nawigatora na statku, który za pomocą  przyrządów określa odchylenie kursu rzeczywistego od kursu wyznaczonego     Elementy składowe procesu controllingu   Planowanie, opracowywanie, realizowanie i koordynacja różnorodnych planów w  przedsiębiorstwie,    Sprawozdawczość i interpretacja (porównanie planu z jego realizacją, analiza i  interpretacja wyników)   Ocena i doradztwo (pomoc dla kierownictwa w realizacji funkcji kierowniczych)    Elementy składowe procesu controllingu   Nadzór nad realizacją zadań (kontrola wewnętrzna)   Sprawozdawczość zewnętrzna (udziałowcy, banki)   Analiza sytuacji makroekonomicznej (zewnętrznej).     ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz