Cywi_ska. Notatka składa się z 1 strony.
Ćwiczenie na emocje: - rozpoznawanie uczuć na podstawie wyrazu twarzy, - układanie z poszczególnych elementów odpowiednich wyrazów twarzy, - ćwiczenia pantomimiczne, - ćwiczenia z lusterkiem, - ćwiczenia z muzyką - dzieci w sposób swobodny pokazują uczucie, które wywołuje w nich muzyka („Kształtowanie twórczych postaw dzieci 5-6 letnich” E. Dzinionek, Gmosińska) - dzieci odtwarzają uczucia za pomocą melodii, - odzwierciedlanie emocji w sferze plastycznej, - odzwierciedlanie werbalne emocji, opisywanie, porównania, metafory, analogie, - kostka emocji. Samoregulacja - panowanie nad emocjami, uspokajanie się, umiejętność radzenia sobie z emocjami. Powinniśmy unikać luminacji, czyli przeczuwanie? myśli wywołującej dane uczucie, bo przedłuza stan napięcia emocjonalnego. W przypadku gniewu, złości można odesłać dzieci do „kątów” ochładzających np. liczenie do 10, rysowanie danej emocji. Mechanizmy obronne: Tłumienie - świadome podejmowany wysiłek, unikanie myśli o traumatycznych, stresujących sytuacjach. Wg Freuda umotywowane usuwane, naumyślne usuwanie emocji o ujemnym znaku. Dzieci stosują tłumienie poprzez wykonywanie przyjemnych czynności, tłumienie poprzez myślenie o czymś miłym (głębokie oddechy, liczenie, wierszyki, rymowanki, kąty ochładzające - mające na celu uspokojenie, wyrzucenie złych emocji). (G. Witkin „Stres dziecięcy”) pod red. I. Obuchowskiej „Jak sobie radzić z niechcianymi uczuciami (do egzaminu)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)