To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing i dystrybucja;
Wykazywanie kto jest najlepszym klientem przedsiębiorstwa staje się często możliwe wtedy gdy następuje przeniesienie punktu ciężkości w kalkulacji rachunkowej produktu i produkcji na klientó, sprzedaz i kanały dystrybucji.
Wymaga to jednak przypisywania przychodów i kosztów nowym jednostkom obrachunkowym.
Efektywność realizowanych strategii marketingowych dla poszczególnych produktów (działów sprzedaży, kanałów dystrybucji) można wyliczyć wg następującego schematu:
Przychód ze sprzedaży produktu - koszty zmienne = marża 1 stopnia, którą traktujemy jako odpowiedź; jak produkt daje sobie radę na rynku zbytu poszczególnych klientów.?
Jeśli od tego odejmiemy koszty promocji to mamy - marża II - to ona mówi jak daje sobie radę produkt na tle konkurentów? - od tego odejmiemy koszty stałe działu + marża III, która ocenia jak efektywny jest dział sprzedaży lub marketingu?
Controlling dystrybucji informuje o poziomie efektywności poszczególnych kanałów dystrybucji i powinien dostarczać informacji o tym jakie formy dystrybucji są najbardziej efektywne np. własny czy obcy, długie czy krótkie?
Wymaga to ustalenia alternatywnych kosztów różnych sposobów i form dystrybucji
Ocena skuteczności działania marketingowego w kanale dystrybucji.
Uczestnicy kanału korzystają z dwóch typów narzędzi oceny kanału dystrybucji firmy.
Strategicznego modelu generowania zysku
Analizy wartości ekonomicznej.
Ponadto do oceny źródeł kosztów i zysków na każdym poziomie przepływów w kanale wykorzystać można:
Metodę ABC
Metodę DPP (direckt produkt profit)
Metodę ECR
Różne aspekty działalności kanału:
Do głównych różnic w funkcjonowaniu firm kapitałowych (zachodnich)zaliczyć można;
Poziom inflacji
Stan organizacyjny przedsiębiorstw.
Różnice w finansowych regulacjach prawnych
Różnice w dostępności do kapitału
Różnice w prawie upadłościowym
Różnice w egzekwowaniu należności.
Wieloaspektowy charakter działalności uczestnika kanału:
O łącznej skuteczności działania uczestnika kanału decyduje 7 czynników, które bierze się pod uwagę przy ocenie innego partnera w sieci dystrybucji są to;
Skuteczność handlowa
Skuteczność finansowa Kompetencje pośrednika
Podporządkowanie się pośrednika dostawcy
Umiejętność dostosowania się pośrednika
Umocnienie pozycji pośrednika
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)