Coaching i mentoring

Nasza ocena:

5
Pobrań: 406
Wyświetleń: 3290
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Coaching i mentoring - strona 1 Coaching i mentoring - strona 2 Coaching i mentoring - strona 3

Fragment notatki:



Informacje zarte w notatce to: konkretne przeżycie, refleksyjna obserwacja, etapy procesu uczenia się Kolba, obszary i poziomy uczenia się wg Blooma, mentoring, nauczanie, doradztwo, rodzaje coachingu, cechy i korzyści komunikacji, aktywne słuchanie, asertywność, intuicja.

Dodatkowo można znaleźć informacje takie jak: schody zmiany, oznaki odrzucenia, oznaki oporu, oznaki odkrywania, typy transakcji, okno Johari, wskaźnik typów osobowości MBTI, coaching sprzedażowy, model SMART, inteligencja emocjonalna, poziomy logiczne Roberta Dilt`s.

Coaching i mentoring
1.
STADIA CYKLU UCZENIA SIĘ
KONKRETNE PRZEŻYCIE (KP)
W tym stadium cyklu uczenia się szczególnie ważne są osobiste kontakty z ludźmi w codziennych sytuacjach. W stadium tym istnieje tendencja do ufania bardziej uczuciom niż racjonalnym przesłankom. Daje to podstawy do bycia otwartym na nowe idee i skłonnym do podejmowania zmian. Uczenie się "emocjonalne" - skupienie się na doświadczeniu "tu" i teraz" - zwrócenie się "ku ludziom" - uprawnienie do wyrażania uczuć REFLEKSYJNA OBSERWACJA (RO)
W tym stadium cykluw tym stadium rozpatruje się koncepcje i sytuacje z różnych punktów widzenia, kładąc nacisk na cierpliwość, obiektywizm i ostrożny osąd. Stadium to nie musi wiązać się z podejmowaniem działania. Uczenie się "obserwacyjne" - możliwość spostrzegania spraw z różnych perspektyw - czas na refleksję, role słuchacza i obserwatora - poszukiwanie "znaczenia" rzeczy ABSTRAKCYJNE UOGÓLNIENIE (AU)
W tym stadium uczenie się wymaga zastosowania rozumowania logicznego w celu zrozumienia problemów lub sytuacji. w dojściu do rozwiązania problemu ważne staje się zakotwiczenie w teorii oraz systematyczne planowanie.. Uczenie się "symboliczne" - analiza logiczna - nacisk na tworzenie pojęć - systematyczne AKTYWNE EKSPERYMENTOWANIE (AE)
Uczenie się w tym stadium przybiera aktywne formy. wymaga eksperymentowania i wpływania na otoczenie. konieczne staje się nastawienie praktyczne i branie pod uwagę realnych skutków działań. Uczenie się przez działanie - możliwość podejmowania ryzyka - umiejętność doprowadzania działań do końca - wprowadzanie zmian w otoczeniu i wpływanie na innych 2. CYKL UCZENIA KOLBA
Model Kolba stanowi prosty opis procesu przekładania doświadczenia na koncepcje, które następnie są wykorzystywane przy dokonywaniu wyborów dotyczących zachowań zawodowych. W powyższym procesie wyodrębnia się cztery etapy: 1.Doświadczenie 2.Przemyślenie 3.Wyciąganie wniosków 4.Planowanie działań Model Kolba = uczenie przez doświadczenie
ZRÓB COŚ POMYŚL O TYM NADAJ YEMU ZNACZENIE ZRÓB TO INACZEJ
DOŚWIADCZENIE PRZEMYŚLENIE WNIOSKI PLANOWANIE DALSZYCH DZIAŁAŃ
3. ETAPY PROCESU UCZENIA SIĘ KOLBA
Etap I DOŚWIADCZENIE
faza aktywności. Proces uczenia się ma swój początek w momencie konkretnego doświadczenia (planowanego lub przypadkowego) określonej sytuacji powodującej powstanie jakiegoś uczucia, emocji itp.


(…)


- Wzrost zaangażowania w rozwiązywanie problemów
- Wzrost energii i komunikacji interpersonalnej
_„To nie jest takie złe”
_„Ta zmiana może mi dać szanse”
_„Powiedz mi jeszcze raz co musimy zrobić, żeby się to udało”
_„To się może udać”
_„Jeszcze nie dostrzegam całości”
OZNAKI ZAANGAŻOWANIA
- Skupienie się na pożądanych rezultatach i osiągnięciu korzyści
- Wysokie przywiązanie do nowych ról i sposobów…
…, lojalność
* teoria góry lodowej - Niektóre „poziomy” są widoczne, można je zobaczyć gołym okiem. Pozostałe są głęboko zanurzone „w oceanie”, trudno je zaobserwować, a zatem i zrozumieć. Wierzchołkiem „góry lodowej”, czyli poziomem najlepiej dającym się zaobserwować, są artefakty kulturowe. Składają się nań: język danej kultury, artefakty behawioralne i artefakty fizyczne. Proces Sprzedaży: Pozyskanie…
… reakcji, zainteresowań, systemu wartości i motywacji. Można wyróżnić 16 typów osobowości. Według teorii MBTI nie ma lepszych i gorszych typów osobowości, są one odmienne i unikatowe, ta samowiedza pozwala na uwolnienie potencjału drzemiącego w każdym z nas.
Wymiar E-I Ekstrawersja - Introwersja
Skąd czerpiesz energię?
Wymiar S - N Poznanie - Intuicja
W jaki sposób lubisz gromadzić informacje…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz