Charakterystyka dziecka niedostosowanego społecznie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 476
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Charakterystyka dziecka niedostosowanego społecznie - strona 1 Charakterystyka dziecka niedostosowanego społecznie - strona 2 Charakterystyka dziecka niedostosowanego społecznie - strona 3

Fragment notatki:

TEMAT: CHARAKTERYSTYKA DZIECKA NIEDOSTOSOWANEGO SPOŁECZNIE I DANE DOTYCZĄCE UCZNIA Imię : Bartosz Urodzony : 04. 07. 1986 rok Adres : Rzeszów Data przyjęcia do szkoły : 01. 09. 2000 rok Szkoła : Gimnazjum Klasa : II Czy był kierowany do poradni : TAK, 11. 2000 rok Z jakiego powodu był kierowany do poradni : Ze względu na zaburzenia w zachowaniu, np. kłamstwo, demonstracyjne łamanie nakazów, agresję wobec uczniów i nauczycieli. II DANE O SYTUACJI DOMOWEJ UCZNIA Imię ojca : Zbigniew Imię matki : Elżbieta Wykształcenie ojca : podstawowe Wykształcenie matki : podstawowe Sytuacja rodzinna : rodzinna pełna Rodzeństwo : a) imię : Ewa wiek: 6 lat Warunki materiale : złe Warunki mieszkaniowe : światło, co, woda, zaplecze sanitarne Współpraca rodziców ze szkołą : (kontakt z nauczycielami, udział w zebraniach) Rodzice stawiają się na wywiadówki, zebrania. Nie przychodzą do szkoły z własnej inicjatywy, lecz na ewidentne „żądanie” np. wychowawcy, pedagoga. III ZACHOWANIEA NIELETNIEGO ŚWIADCZĄCE O NIEDOSTOSOWANIU SPOŁECZNYM I ICH PRZYCZYNY 1. Zachowanie w domu - często mija się z prawdą, kłamie, fantazjuje - podporządkowuje się pozornie - leniwy - często bywa rozproszony - lekceważy rodziców - obojętny 2. Zachowanie w szkole - palenie papierosów - wagary - demonstracyjne łamanie nakazów - zaczepny - agresywny - rozmawia na lekcji - odpowiada nie na temat - przeklina 3. Zachowanie w środowisku lokalnym - palenie papierosów - przewodzi grupie - zaczepny - lubi wszczynać bójki PRZYCZYN Y : - trudne warunki socjalno-bytowe w rodzinie - zły klimat w rodzinie, zdeterminowany konfliktami, różnymi formami agresji - stosowanie nieprawidłowych metod wychowawczych wobec dorastającej jednostki - zaburzenia więzi emocjonalnych między jednostką a członkami rodziny - występowanie zjawisk patologicznych w rodzinie i negatywnych wzorów zachowań

(…)

… syna, krzyczy na niego, nazywa go „darmozjadem” i „śmierdzącym leniem”. Matka jest znerwicowaną inwalidką II grupy. Kobieta jest całkowicie podporządkowana mężowi, nie potrafi mu się przeciwstawić, nie ma własnego zdania. Pani Elżbieta uważa, że Bartek to:
- „dobry chłopiec, ale leniwy, nigdy nie ma go w domu”. Opiekunka nie wie co syn lubi robić, co go interesuje, nie zna jego przyjaciół. Zapytana o jego wyniki w nauce odpowiada:
- „jest już w 8 klasie, to musi być dobry”.
4.Wywiad z nauczycielem
Wnioski:
Wychowawca wyraźnie nie akceptuje chłopca. Uważa, że Bartek jest krnąbrnym, źle wychowanym „smarkaczem”. Sądzę, że nauczyciel chętnie „pozbyłby się” chłopca. Uczeń przysparza mu kłopotów, obniż frekwencję, przeklina i jest agresywny.
Pan Markocki nie lubi tych, którzy:
- „wagarują i kłamią, a tym samym…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz