Cele reklamy - prezentacja

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 735
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cele reklamy - prezentacja - strona 1 Cele reklamy - prezentacja - strona 2 Cele reklamy - prezentacja - strona 3

Fragment notatki:

„Cele reklamy”
Reklama jest to płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji produktu lub usługi przez określonego nadawcę.
Reklama podobnie jak cała promocja - zgodnie z regułą ADIA, ma na celu:
A (attention) - przyciągnięcie uwagi,
I (interest) - wzbudzenie zainteresowania produktem, marką, firmą,
D (desire) - wzbudzenie pożądania, pragnienie posiadania zakupu,
A (action) - akcja, dokonanie zakupu.
Pierwsze trzy (A,I,D) fazy dotyczą strefy psychiki i mają spowodować reakcje fizyczną - A (action) dokonanie zakupu.
Reklama jest najbardziej widocznym, najgłośniejszym, ale też i najdroższym instrumentem oddziaływania firmy na rynek. Wydaje się na nią od jednego do kilkudziesięciu procent wpływów ze sprzedaży.
Każdego dnia klient jest atakowany tysiącem impulsów reklamowych:
prasa (wkładki, artykuły, ogłoszenia),
radio (audycje, ogłoszenia),
telewizja (plansze, filmy, migawki, ogłoszenia),
Stosując wybrane formy i środki reklamy należy dążyć do stworzenia spójnego obrazu i wykorzystania efektu synergii. Istotą dobrej reklamy jest to, że:
-jest łatwo zauważalna, przyciąga uwagę,
-wyróżnia towar i firmę
-jest łatwa do zapamiętania
-wywołuje chęć zakupu.
Reklama jest kosztowna, dlatego działania nie mogą być przypadkowe, ale muszą być adresowane do interesującej Firmę grupy klientów.
Informacja reklamowa musi spełniać funkcje:
-informacyjną
-nakłaniającą
-utrwalająca
-edukacyjną.
W wyborze dominujących funkcji reklamy pomocny może być model opracowany przez amerykańską agencję reklamową Foote, Cone and Belding Communications bazujący na teorii „zaangażowania kupującego” oraz „specjalizacji półkul mózgowych”.
Reklama informacyjna - dostarcza argumentów, zawiera długie teksty
I jest nieatrakcyjna dla przypadkowego odbiorcy. Działa w długim okresie przez nawarstwianie się pozytywnych opinii o marce / firmie.
Reklama emocjonalna - oddziaływuje na podświadomość, jest atrakcyjna i prezentowana w czasopismach elitarnych oraz TV.
Reklama tworząca nawyk - spełnia głównie funkcję utrwalającą, przypominającą symbol, logo firmy lub znak graficzny kojarzący się z firmą.
Reklama dająca satysfakcję musi zbudować atrakcyjny obraz danej marki, aby konsument czerpał zadowolenie z używania produktu, który niewiele różni się od innych.
Reklama, podobnie jak każde inne działanie, musi być starannie zaplanowana. Istotne znaczenie w tym procesie ma:
-określenie celów reklamy i docelowych grup odbiorców,
-określenie przedmiotu i środków reklamy,


(…)

… nowego produktu, ale też poinformowanie klientów o istocie nowości i o tym, że za chwilę...zmieni się cena. Etap pionierski ma ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy.
-etap konkurencyjny - wykorzystuje się reklamę do przekazywania informacji, jakie unikalne cechy posiada dana marka i jak to wpływa na lepsze zaspokajanie potrzeb niż produkty innej marki, np.[„Zwykłe maszyny do pisania poprawiają…
…, smak przygody,
-podkreślenie cech produktu np. Volwo -bezpieczeństwo, -wykorzystanie świadectwa idoli, gwiazd filmu, specjalistów lub zwykłych osób, np. N. Kinsky - mydełka; gospodynie domowe -proszki, margaryny,
-wezwanie do przyłączenia się do większości np. wszyscy mają już w kuchni rękawice i fartuszki firmy NEW - ART.,
-opowiadanie krótkich historyjek, np. Levi`s -opowieść plażowa w TV,
-sprzedaż…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz