To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
POLITYKA MEDIALNA W UNII EUROPEJSKIEJ
04.04.2013
CELE POLITYKI MEDIALNEJ UE
DWA WYMIARY:
Międzynarodowy, realizowany na potrzeby organizacji
Krajowy, przyjęcie i realizacja przez kraje członkowskie wspólnych uzgodnień w sprawie krajowych polityk medialnych.
DWA CELE:
Do systemowych celów polityki medialnej UE: wspieranie budowy europejskiej przestrzeni publicznej i budowa społeczeństwa informacyjnego
2006 - zwołanie grupy ekspertów; zdefiniowanie celów, określenie i promowanie dobrych praktyk na szczeblu europejskim i propozycje działań w zakresie zwiększania umiejętności korzystania z mediów. Ludzie powinni nie tylko mieć dostęp do istniejących mediów, ale także powinni umieć je aktywnie i kreatywnie używać. (potencjał mediów w życiu prywatnym, zawodowym, edukacji). Inicjatywa PE - ERASMUS dla dziennikarzy
Polityka medialna ma też cele operacyjne: polityka antyterrorystyczna; kształtowanie dobrego wizerunku UE w krajach trzecich, budowa sąsiedzkich relacji, propagowanie demokratycznego trybu życia. Cele uzgodnione polityk medialnych:
Wprowadzanie standardów technologicznych
Utrzymanie konkurencyjności
Kontrola pomocy państwa - istotny element unijnej polityki ochrony konkurencji. Demokratyzacja procesu podejmowania decyzji dotyczących mediów np. ustalenia dotyczące sposobu wyłaniania i określania zakresu kompetencji ciał współ- czy samoregulacyjnych
Wolność słowa i pluralizm mediów
WSPÓLNE UZGODNIENIA A POTRZEBY NARODOWE:
Wolności słowa i prawo do informacji
Pluralizm mediów (i media w debacie publicznej)
Ochrona konsumenta, ochrona godności człowieka
Ochrona małoletnich odbiorców przekazów medialnych
Promocja kultury narodowej i języka
Wspieranie europejskiej i narodowej produkcji filmowej
Wspieranie nowoczesnych technologii informatycznych jako czynnika rozwoju społeczeństwa informacyjnego
FRANCJA
wolność słowa i prawo do informacji (gwarancja prawa)
utrzymanie pluralizmu mediów (różnorodność form własności, definicja pojęcia usługa publiczna, realizacja przez administrację publiczną prawa do informacji)
ochrona konsumenta oraz ochrona godności człowieka (zakaz propagowania nienawiści rasowej, narodowej, wyznaniowej, edukacja medialna, regulacje prawne ograniczające reklamę)
ochrona małoletnich (ochrona przed treściami szkodliwymi, edukacja medialna)
(…)
… form, usługa publiczna, czytelna polityka koncesyjna, działalność KRRiT, prawo do informacji, ochrona konsumenta (zakaz propagowania nienawiści, działalność Rady Etyki Mediów i sądów dziennikarskich, istnienie kodeksów etycznych, regulacje prawne ograniczające reklamę, ogran. Wolności słowa chroniące dobra jednostki
ochrona małoletnich (gwarancje prawne, indeksowanie, kwota audycji)
promocja kultury…
… monopolizacji, promowanie czytelności gazet, działalność niezależnych od administracji państwowej ciał kontrolujących prywatne media elektroniczne, realizacja przez administracje publiczną prawa do informacji)
ochrona konsumenta i ochrona godności człowieka (zakaz propagowania nienawiści rasowej, narodowej, wyznaniowej, istnienie Kodeksu Etycznego, działalność Niemieckiej Rady Prasowej, regulacje prawe…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)